شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

تغییرات ویزای تخصص و مهارت از اول جولای

سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آخرین ویرایش: پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

 

از ابتدای جولای شاهد تغییراتی در ویزای تخصص و مهارت (Skilled Worker) خواهیم بود. از جمله:

–          حداکثر سن مورد قبول برای ویزای تخصص و مهارت مستقل از ۴۹ به ۴۴ کاهش خواهد یافت.

–          لیست مشاغل مورد نیاز به احتمال زیاد مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

–          ظرفیت های جدید برای هر رشته اعلام خواهد شد.

–          برنامه های اسپانسری ایالت ها بازگشایی خواهد شد.

تغییر در محدودیت سن:

در حال حاضر حداکثر سن برای این ویزا ۴۹ سال است. این عدد در ابتدای جولای برای ویزای مستقل ساب کلاس ۱۸۹ به ۴۴ کاهش خواهد یافت. این شرط جدید روی ویزا های ۱۹۰ و ۴۸۹ اعمال نخواهد شد و این ویزا ها همچنان با شرایط قبلی صادر خواهند شد.

اداره مهاجرت استرالیا اعلام کرده است که تنها حدود ۱ درصد از متقاضیان در این محدوده سنی هستند. شرایط برای کسانی که در این محدوده سنی هستند سخت خواهد شد زیرا این قانون احتمالا روی ویزای کار اقامت دائم نیز اعمال خواهد شد.

بازنگری لیست مشاغل:

انتظار می رود لیست های مشاغل مورد قبول استرالیا در اول سال مالی مورد بازنگری قرار گیرند. برخی رشته ها در بخش مهندسی که در لیست MLTSSL هستند اما در لیست STSOL نیستند ممکن است حذف شوند.

همچنین اداره آموزش استرالیا برخی رشته ها را نشان دار (Flag) کرده است که سالانه تعداد محدودی از این رشته ها از لیست مشاغل حذف می شوند.

از سوی دیگر، حذف شدن رشته های کلیدی از این لیست ها باعث شده کارفرمایان نتوانند برای ویزای کار اقامت دائم و یا ۴۵۷ بلند مدت برای کارمندان خود اقدام کنند. بنابراین انتظار می رود گروه های تجاری در استرالیا سعی کنند با استفاده از نفوذ خود رشته های مهمی مثل مشاور نیروی انسانی و بسیاری رشته های مهندسی را به لیست بازگردانند.

انتشار ظرفیت مجاز رشته ها:

ظرفیت رشته ها در برنامه مهاجرت استرالیا نقش مهمی دارد. این ظرفیت بیانگر حداکثر تعداد دعوتنامه ایست که برای ویزا های ۱۸۹ و ۴۸۹ با اسپانسر فامیلی برای هر رشته صادر می شود. در چند سال گذشته شرایط رشته های پردرخواست بسیار رقابتی شده است و اگر سقف مجاز این رشته ها ثابت بماند یا کاهش یابد شرایط رقابت سخت تر خواهد شد و این به آن معنی است که امتیازات بالاتری برای این رشته ها مورد نیاز خواهد بود.

بازگشایی برنامه های اسپانسری ایالت ها:

تعدادی از ایالت ها برنامه اسپانسری خود را بسته اند و یا بسیار محدود کرده اند. این برنامه ها از ابتدای جولای یازگشایی خواهد شد. ظرفیت برخی ایالت ها مثل استرالیای جنوبی و ACT، خیلی سریع پر خواهد شد. متقاضیان این ایالت ها بایستی در ساعات اولیه بازگشایی این برنامه درخواست خود را ثبت کنند.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات