شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

سوالات متداول مهاجرت و سرمایه گذاری در استرالیا

سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱
نویسنده:

+مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تخصص و مهارت شامل چه مراحلی است؟

-مرحله اول: اخذ مدرک ارزیابی در رشته مورد تقاضای شما از سازمان مربوطه می‌باشد. این اساسی ترین مرحله در پروسه مهاجرت خواهد بود به طوری که بدون گرفتن ارزیابی مثبت امکان ادامه کار در آن رشته وجود نخواهد داشت.

سازمان‌ها و ادارات مختلفی برای ارزیابی رشته‌های گوناگون مورد نیاز استرالیا وجود دارد که هر کدام قوانین و ملزومات مربوط به خود را دارند. بنابراین تهیه مدارک لازم و حتی شیوه نگارش نامه‌های سابقه کاری برای هر رشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مدت زمان اخذ این ارزیابی بسته به رشته و سازمان مربوط از یک هفته تا چند ماه متغیر خواهد بود.

مرحله دوم: پس از اخذ مدرک ارزیابی شما می‌توانید EOI خود را در صورت داشتن امتیاز لازم و نمره IELTS مربوطه به صورت آنلاین ثبت و ارسال نمایید. اگر نیاز به امتیاز اسپانسری ایالتی و Regional داشته باشید، لازم است در این مرحله برای گرفتن اسپانسری نیز اقدام نمایید که خود بسته به ایالت، رشته و امتیاز شما بازه زمانی متفاوتی از دو هفته تا سه ماه خواهد داشت.

مرحله سوم: وقتی شما از طرف اداره مهاجرت دعوت به ارسال پرونده ویزای خود شدید،۶۰ روز فرصت دارید تا فرم‌های مربوط به آن ویزا را تکمیل کرده و هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت نمایید. در این مرحله کیس افیسر اداره مهاجرت استرالیا از شما تقاضای انجام آزمایش های پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه نیز می کند.

asking-the-right-questions

+مزایای اقامت دائم استرالیا چیست؟

-اکثر افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارند، شرایط اخذ شهروندی استرالیا را نیز دارند. زمانیکه ۴ سال از اقامت آنها در استرالیا سپری شود، فرایند آزمون و مراسم شهروندی استرالیا انجام می شود. علاوه بر آن با اقامت دائم اجازه کار، تحصیل با هزینه بسیار پایین (با امکان دریافت وام های تحصیلی)، استفاده از بیمه بیکاری و …دارید.

افرادی که اقامت دائم دارند می توانند اسپانسر خویشاوندان خود برای اخذ ویزای استرالیا شوند.

+اگر کودکی در استرالیا متولد شود تابعیت استرالیایی به وی اعطا میشود؟

– افرادی که اقامت دائم دارند یا شهروند استرالیا هستند، اگر فرزندی در استرالیا به دنیا بیاورند، از این مزیت برخوردارند که از همان لحظه ی تولد فرزندشان شهروند استرالیایی محسوب شود.

اگر کودکی در استرالیا متولد شود که پدر و مادر وی تابعیت و یا اقامت دائم استرالیا را نداشته باشند اما او تا سن ده سالگی بیشتر عمر خود را در استرالیا زندگی کند تابعیت استرالیا را خواهد گرفت.

+ زمانیکه در پروسه ویزاهای تخصص و مهارت یک ایالت اسپانسر ما میشود به منزله گرفتن کار در استرالیا است ؟

خیر . زمانیکه ایالتی اسپانسر شما میشود یعنی ایالت مورد نظر به شغل شما نیاز دارد. ولی در گرفتن یا دادن کار به شما هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرد.

+ آیا متاهل بودن یا داشتن فرزند برای مهاجرت به استرالیا یک مزیت محسوب می شود؟

در حالت کلی تاثیری ندارد (نه مثبت و نه منفی) چنانچه همسر شما:

  • شهروند استرالیایی نباشد
  • شغل او در میان مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد (مشابه رشته شما) و تائیدیه مدرک خود را اخذ کرده باشد
  • مدرک آیلتس ۶ در هر چهار مهارت را داشته باشد
  • در شغل مربوطه خود یک سال از ۲ سال گذشته را کار کرده باشد

می تواند ۵ امتیاز به شما اضافه کند.

+ آیا میان تحصیل در استرالیا و تحصیل در خارج از استرالیا تفاوتی وجود دارد؟

بله دانشجویانی که در استرالیا تحصیل کرده اند علاوه بر امتیاز مدرک تحصیلی ۵ امتیاز نیز به خاطر تحصیل در استرالیا بدست می آورند. به عنوان مثال شخصی که مدرک کارشناسی ارشد خود را از استرالیا دریافت کرده است، ۱۵۲۰ امتیاز برای مدرک ارشد و ۵ امتیاز برای تحصیل در استرالیا کسب می کند.

1468617340-HiRes

+ آیا در صورت اخذ ویزای دانشجویی می توان همزمان با تحصیل در استرالیا کار هم کرد؟

بله. دانشجویان بین المللی در استرالیا با داشتن ویزای دانشجویی می توانند برای دریافت مجوز کار تا ۲۰ ساعت در هفته در طول دوره آموزشی و به صورت تمام وقت در ایام بیکاری و تعطیلات اقدام نمایند.

+ آیا سابقه کار، لزوما باید همراه با سابقه بیمه باشد؟

خیر، معمولا گواهی سابقه کار از طرف کارفرما کفایت میکند مگر آنکه کیس آفیسر فقط درخواست بیمه نماید.

+ آیا برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تخصص و مهارت مدرک زبان برای همسر نیز لازم است؟

بله اما اجباری نیست. نمره ی آیلتس همسر در مجموع باید حداقل ۴.۵ باشد. در صورت عدم توانایی همسر به دریافت نمره ی مربوطه، میتوان هزینه گذراندن دوره زبان در استرالیا را پرداخت کرد.

+ بهترین زمان برای مهاجرت به استرالیا چه موقعی است؟

در صورتیکه واجد شرایط باشید، بهترین زمان برای اقدام همین امروز می‌باشد. هر چه سن شما بالاتر رود،‌ ممکن است امتیاز شما برای دریافت ویزاهای استرالیا کاهش یابد و در برخی موارد امکان گرفتن ویزاهای اقامت دائم از بین برود.علاوه بر این،‌ با توجه به تغییرات مستمر در قوانین مهاجرتی استرالیا و سخت‌تر شدن پروسه کاری با توجه به تقاضای بسیار بالا از سراسر جهان، اقدام کردن امروز شما بهتر از فردا است.

+ چگونه میتوانم بدون ارائه مدرک زبان به استرالیا مهاجرت کنم؟

در حال حاضر افرادی که از طریق ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی مهاجرت میکنند الزامی به ارائه مدرک زبان ندارند و میتوانند هزینه گذراندن دوره آموزش زبان در استرالیا را برای خود و همراهان بالای ۱۸ سال پرداخت کنند.

+ اگر رشته تحصیلی با سابقه کار مرتبط نباشد امکان اقدام از طریق ویزای تخصص و مهارت استرالیا وجود ندارد؟

در اکثر موارد لازم است برای گرفتن امتیاز لازم و اخذ ارزیابی مثبت، سابقه کاری شما مرتبط با مدرک تحصیلی باشد اما چنانچه در زمینه کامپوتر امکان ارائه سابقه کار داشته باشید همچنان میتوانید اقدام نمایید.

questions

+ ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در استرالیا چه مدت اعتبار دارد و بعد از چند سال می‌توان برای اقامت دائم اقدام کرد؟

این ویزا ۴ ساله است ولی‌ عملا بعد از ۲ سال در صورت داشتن شرایط لازم می‌توان درخواست اقامت دائم داد.

+ در ویزای سرمایه گذاری استرالیا چه مبلغی باید سرمایه گذاری کنم تا بعدا بتوانم ویزای دائم بگیرم؟

مبلغ سرمایه گذاری در ایالت های مختلف متفاوت است. این مبلغ از ۳۰۰ هزار دلار استرالیا شروع میشود.

+ آیا مدارک پزشکان و دندانپزشکان ایرانی، در کشور استرالیا مورد قبول است؟ مدارک پزشکان، دندانپزشکان و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، تنها پس از موفقیت در آزمونهای تخصصی و گذراندن دوره های تکمیلی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

+ اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا چقدر طول میکشد؟

بسته به رشته و مقطعی که اپلای کرده اید زمان اخد پذیرش متفاوت خواهد اما به طور میانگین بین یک تا سه ماهزمان میبرد.

+ درآمد تقریبی ما در استرالیا چقدر است؟

درآمد به عوامل مختلفی از جمله نوع شغل، میزان تخصص و … بستگی دارد. جدول زیر درآمد تقریبی مشاغل در سال جاری را نشان می دهد:

 daramad

+ دریافت اسپانسر ایالتی در پروسه ویزی تخصص و مهارت به منزله اخذ یک فرصت شغلی  در استرالیا است ؟

– خیر . زمانیکه یک ایالت اسپانسر متقاضیبرای مهاجرت به استرالیا میشود به این معنی است که ایالت مورد نظر به شغل شما نیاز دارد. ولی در ارائه ی فرصت شغلی تضمین شده پس از مهاجرت به استرالیا  هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

+ آیا متاهل بودن یا داشتن فرزند برای مهاجرت به استرالیا یک مزیت محسوب میشود؟

– داشتن فرزند تاثیری بر پرونده شما برای مهاجرت به استرالیا ندارد. در خصوص تاهل چنانچه همسر متقاضی اصلی مهاجرت به استرالیا دارای شرایط زیر باشد میتواند به امتیازات او اضافه نماید:

  •  سن کمتر از ۴۴ سال داشته باشد، شهروند استرالیا نباشد، دارای ارزیابی (اسسمنت) مثبت از سازمان مربوطه باشد ،  آیلتس ۶ (یا مدارک زبان معادل با این نمره) داشته باشد : ۱۰ امتیاز
  • سن کمتر از ۴۴ سال داشته باشد، شهروند استرالیا نباشد، فقط دارای  آیلتس ۶ (یا مدارک زبان معادل با این نمره) باشد : ۱۰ امتیاز
  • افراد مجرد نیز ۱۰ امتیاز کسب مینمایند.

 

+ آیا برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تخصص و مهارت (Skilled Worker)همسر متقاضی نیز باید مدرک زبان داشته باشد؟

– اجباری نیست. نمره ی آیلتس مورد نیاز همسر باید حداقل ۴.۵ باشد یا مدرک زبان معادل با این نمره را ارائه دهد. در صورت عدم توانایی همسر به ارائه ی  نمره ی فوق ، میبایست هزینه گذراندن دوره زبان در استرالیا را به اداره مهاجرت این کشور پرداخت نمودو پس از آن ویزا صادر میشود.

+ آیا امکان مهاجرت به استرالیا بدون ارائه ی مدرک زبان انگلیسی وجود دارد؟

–  بله افرادی که با ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی مهاجرت میکنند الزامی به ارائه مدرک زبان ندارند و میتوانند هزینه گذراندن  ۵۲۰ ساعت دوره آموزش زبان در استرالیا را به اداره مهاجرت این کشور پرداخت نمایند.

 

+  آیا مدارک پزشکان و دندانپزشکان ایرانی،  برای کار کردن در کشور استرالیا مورد قبول است؟

–  مدارک پزشکان، دندانپزشکان و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی در ایران ، تنها پس از موفقیت در آزمونهای تخصصی و گذراندن دوره های تکمیلی در استرالیا  مورد پذیرش خواهد بود و تا قبل از آن اجازه کار به عنوان پزشک را نخواهند داشت.

+  آیا برای دریافت ویزای توریستی هم نیاز به انجام تست پزشکی داریم؟

– فقط افراد  ۷۵ سال به بالا  که قصد دریافت ویزای توریستی (ساب کلاس ۶۰۰) را دارند باید تست های پزشکی را در مراکز مورد تایید اداره مهاجرت انجام دهند.

+ گرفتن پذیرش از دانشگاه های استرالیا چقدر زمان میبرد؟

– این موضوع بستگی  به رشته و مقطعی که اپلای کرده اید خواهد داشت اما به طور میانگین بین یک تا سه ماه زمان میبرد.

+  آزمون ناتی چیست ؟

-آزمون ناتی یک آزمون ترجمه زبان انگلیسی به فارسی و بالعکس است و در حال حاضر به صورت آنلاین برگزار میشود . متقاضی با اخذ ۶۳ امتیاز از مجموع ۹۰ امتیاز این آزمون ، ۵ امتیاز به مجموع امتیازات مورد نیاز دریافت ویزای تخصص و مهارت برای مهاجرت به استرالیا اضافه میکند.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان در خصوص اخذ ویزاهای استرالیا و اطلاع از به روز ترین قوانین مهاجرت به استرالیا و سرمایه گذاری در استرالیا، با مشاوران یونیک ویزا در ارتباط باشید.

شماره های تماس: ۸۸۵۴۵۳۲۴ (۰۲۱)الی ۶

About مهدی کیوانی

مهدی کیوانی هستم، وکیل سازمان مهاجرتی یونیک ویزا فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه ویکتوریا و دارای مجوز فعالیت از سازمان مارا (Migration Agents Registration Authority )، با شماره ثبت MARN 2217813 میباشم. در طول سالهای متوالی فعالیت در حوزه اخذ ویزاهای استرالیا تمام تلاش خود را به کار گرفته ام تا بهترین خدمات را به کلاینت های گرامی ارائه دهم. تمامی پرونده‌های موکلین مستقیماً زیر نظر اینجانب بررسی میگردد تا درخواست ویزا مطابق به روز ترین قوانین و با کمترین میزان ریسک ثبت گردد.
در مقالاتی که منتشر میکنم سعی دارم تا اطلاعات مهم و اصلی که برای مهاجرت نیاز دارید را بصورت رایگان و موثق در اختیارتان قرار بدهم.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران