شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

دستمزد پس از مهاجرت به استرالیا

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱
آخرین ویرایش: یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

حقوق کارگر و کارفرما در استرالیا توسط قانون حفاظت می شود. به طور معمول برای هر شغل در استرالیا قوانین و مقررات مختص به آن تعریف شده است . همچنین جمع فاکتورهای مختلف حداقل دستمزد دریافتی هر فرد را مشخص می کند. تعیین حقوق و دستمزد در استرالیا به صورت قابل توجهی بستگی به موارد ذیل دارد:

اگر به دنبال اطلاعات جدید در مورد شرایط مهاجرت به استرالیا ۲۰۲۳ هستید لینک را مطالعه کنید

اگر قصد سرمایه گذاری در استرالیا را دارید باید شرایط دستمزد در استرالیا را بدانید:

. سن

  • تحصیلات
  • میزان توانایی فرد در یک تخصص خاص
  • میزان تجربه ی کاری فرد
  • میزان تسلط فرد بر زبان انگلیسی

در میان کشورهای توسعه یافته ، استرالیا با پرداخت ۲۱ دلار و ۳۸ سنت به ازای هر ساعت کار برای یک کارگر ساده رتبه ی نخست را داراست.
نکته ی مهمی که در این زمینه حائز اهمیت است مسئله ی دانستن زبان انگلیسی است. داشتن تجربه و مهارت کافی به همراه توانایی شنیداری و گفتاری مناسب به طور حتم بر میزان حداقل دستمزد در استرالیا تاثیر خواهد داشت.

برای مثال یک مهندس عمران که به تازگی فارغ التحصیل شده است معمولا در استرالیا   ۲۹ دلار و ۶۵ سنت برای هر ساعت دریافت میکند. میتوان گفت تقریبا برای انواع مشاغل فنی و مهندسی که فرد تجربه ی کاری زیادی ندارد این دریافتی دور از ذهن نباشد.

همچنین کار در بخش مکانیک خودرو برای فردی که تجربه ی زیادی در این شغل ندارد دستمزدی از ۳۵ تا  ۴۵ دلار به ازای هر ساعت برای او به همراه خواهد داشت.

میانگین درآمد سالانه برخی مشاغل پر طرفدار در استرالیا:

درآمد سالانه مهندسان در استرالیا

این یک واقعیت کلی است که مهندسان صرفنظر از کشوری که در آن زندگی می­کنند، درآمد خوبی دارند و استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اخیراً مطالعه­ای نشان داده است که استرالیا برای ادامه رشد اقتصادی خود به مهندسان بیشتری نیازمند است. میانگین حداقل حقوق یک مهندس حدود ۸۵ هزار دلار است و حداکثر حقوقی که او می­تواند بدست آورد حدود ۱۹۰ هزار دلار می­باشد، یعنی هزینه­هایی که برای دانشکده پرداخته­اید و زمانی که صرف یادگیری کرده­اید، ارزشش را داشته است!

میانگین حقوق سالانه مهندسین به تفکیک رشته:

مهندس برق:۱۱۰۰۰۰ دلار

مهندس الکترونیک: ۹۵۰۰۰ دلار

مهندس مکانیک: ۱۱۰۰۰۰ دلار

مهندس عمران : ۱۲۵۰۰۰ دلار

مهندس سیستم: ۱۰۵۰۰۰ دلار

اگر شما دارای مهارت های ارتباطی قوی،توانایی رهبری و ایجاد انگیزه در دیگران هستید ممکن است بخواهید بعنوان مدیر یا مسئول اجرایی در صنعت مورد نظرتان فعالیت نمایید.شما باید توانایی این را داشته باشید که مسائل را بخوبی تجزیه تحلیل کرده و در شرایط سخت کنترل اوضاع را در دست بگیرید.اما در هر حال در مشاغل مدیریتی و اجرایی مسئولیت بسیار زیادی به عهده شما می باشد و در عین حال می توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

درآمد مشاغل مدیریتی در استرالیا

برای افرادی که دارای حداقل مدرک کارشناسی هستند ۱۵۰۰۰۰ دلار استرالیا در سال است.در استرالیا ۷۴ درصد مردان و ۲۶ درصد زنان به مشاغل مدیریتی مشغول هستند.درآمد یک مدیر ارشد اجرایی در استرالیا با مدرک کارشناسی ارشد ۱۵۰۰۰۰ دلار استرالیا در سال است.

درآمد مشاغل مالی و حسابداری در استرالیا

حوزه مالی و حسابداری بخش مهم و  جدایی ناپذیر هر سازمان و شرکت، چه در استرالیا و چه در سایر کشورهای دنیا همیشه بوده، هست و خواهد بود. با توجه به این موضوع، فرصت های شغلی و استخدامی مالی نیز همیشه موجود می باشد روند استخدام مدیر مالی در اکثر کشورهای جهاندر سال های آتی رو به رشد است.

در بازه زمانی ۵ سال قبل، میزان استخدام مدیران مالی در استرالیا ۸.۲ درصد رشد داشته و برای سال های آتی نیز رشد متوسطی پیش بینی شده است

درآمد یک حسابدار با مدرک کارشناسی در استرالیا ۹۲۰۰۰ دلار در سال است.در استرالیا ۴۱ درصد مردان و ۵۹ درصد زنان در این حرفه فعالیت می کنند.

درآمد مشاغل مرتبط با نفت و گاز در استرالیا

مشاغل این گروه میانگین حقوق ۱۱۵۰۰۰ هزار دلار  در سال را دارند. اما اگر بتوانید ثابت کنید که مهارت هایتان شما را به یک کارشناس نفت و گاز تبدیل میکند، میتوانید در مجموع ۱۳۰۰۰۰ هزار دلار درآمد کسب کنید.

درآمد نمایندگان فروش در استرالیا

درآمد این افراد بر طبق تجربه کاریشان متفاوت است ،بطور مثال کسانی که ۱ تا ۴ سال تجربه کاری دارند به صورت میانگین ۶۵۰۰۰ دلار در سال  و کسانی که ۵ تا ۹ سال تجربه کاری دارند حدودا ۸۰۰۰۰ دلار در سال درآمد خواهند داشت.طبق آمار این صنف در کشور استرالیا ۶۴ درصد مردان و ۳۶ درصد زنان در این حرفه مشغول بکار هستند.

درآمد پزشکان و دندان پزشکان در استرالیا

حداقل و حداکثر میانگین حقوق این شغل به ترتیب حدود ۲۰۰ و ۴۵۰ هزار دلار است. البته اگر شما یک متخصص  باشید، درآمدتان  بالاتر خواهد بود.

 

 

درآمد روانپزشکان در استرالیا

حدود ۸۲ درصد از روانپزشکان درآمدی بالغ بر ۳۱۴۰ دلار در هفته کسب می کنند . علاوه بر این آنها از کلینیک های شخصی خودشان نیز کسب درآمد می کنند .

متخصص بیهوشی و بی حسی :حدود ۸۸.۳ درصد از جمعیت طالب کاردر این حرفه میتوانند درامدی بیش از ۴۵۲۷ دلار در هفته کسب کنند.

دندانپزشکان: ۷۱.۹درصد از دندانپزشکان بیش از ۳۸۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند.

درآمد وکلا در استرالیا

حداقل میانگین حقوق این شغل برابر ۸۵ هزار دلار است، اما حداقل میانگین می­تواند به ۱۰۵ هزار دلار برسد و هیچکس نمی­تواند این واقعیت را کتمان کند که احتیاج به وکلا همیشه وجود دارد.

درآمد متخصصان IT در استرالیا

درآمد متوسط یک فرد در زمینه آی تی با مدرک کارشناسی بین ۶۰ تا ۸۰ هزار  دلار استرالیا است. طبق آمار شاغلان در این زمینه را ۹۳ درصد مردان و  ۷ درصد زنان تشکیل میدهند.

درآمد مدیران و کارکنان معدن در استرالیا

میانگین حداقل حقوق که این شغل برای شما به ارمغان می ­آورد، چیزی در حدود ۱۱۰هزار دلار استرالیا است و می­تواند به حدود ۱۶۰ هزار دلار نیز برسد، به ویژه اگر شما ثابت کنید که یک رهبر خوب، بادانش و دارای نبوغ هستید. قرار دادن صنعت معدن در این جایگاه بار دیگر ثابت می­کند که استرالیا برای کسانی که جان خود را به خطر می­اندازند احترام قائل است.

تبعیض از هر نوع آن که باشد در استرالیا توسط قانون منع شده است. هیچ کارفرمایی حق ندارد بر اساس نژاد، ملیت، مذهب، رنگ پوست، زبان، جنسیت و یا هر نوع معیار ناعادلانه دیگری بین کارگرانش تبعیض قائل بشود. این مسأله شامل فرآیند استخدام نیز می شود و کارفرمایان نباید از استخدام افراد بر مبنای دلایل تبعیض آمیز خودداری کنند.

 

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
  • Zabihullah jafari یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

    سلام من میخواستم مهاجرت کنم

    • uniquevisa دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

      با سلام
      جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید:
      ۰۲۱-۸۸۵۴۵۳۲۴ الی ۶

  • مسعوده حکیمی شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام میخام مهاجرت کنم تازه ازافغانستان واردایران شدم چی بایدکنم ممنون

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات