شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

میانگین حقوق در استرالیا برای مهندسان در شرکتهای معمولی

میانگین حقوق مهندسان در استرالیا
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲
نویسنده:

استرالیا یکی از بهترین مقاصد برای مهندسین کاربلد به شمار می‌رود. شکی نیست که پهناور بودن این سرزمین و شرایط ایده‌آل شهرهای آن برای مهاجران، در این مسئله نقش پررنگی ایفا می‌کنند، ولی در اینجا با چند و چون این واقعیت کاری نداریم؛ بلکه می‌خواهیم ببینیم با مدرک مهندسی می‌توانیم انتظار چه میزان درآمدی را در این کشور داشته باشیم.

لیست میانگین حقوق مهندسان در رشته های مختلف

برای آنکه از درآمد رشته‌های مهندسی در استرالیا برآوردی داشته باشیم، می‌توانیم به منابعی مراجعه کنیم که حقوق کارمندان را جمع‌آوری و منتشر می‌کنند. وب‌سایت گلس‌دور (Glassdoor) یکی از این منابع است که در مقاله پیش‌رویتان از آمار آن استفاده کرده‌ایم. این آمار مربوط به شرکت‌های معمولی و جایگاه‌های شغلی رایج است.

توجه: ارقامی که در ادامه ملاحظه می‌کنید، در دی ۱۴۰۲ (ژانویه ۲۰۲۴) به‌روز شده‌اند.

میانگین حقوق برنامه نویسان در استرالیا

با وجود اینکه در علوم کامپیوتر، عبارات برنامه نویس (Programmer)، توسعه دهنده نرم افزار (Software Developer) و مهندس نرم افزار (Software Engineer) در خیلی اوقات به‌جای یکدیگر به کار می‌روند، اما اهل فن می‌دانند که این تخصص‌ها باهم تفاوت‌های زیادی دارند. یکی از این تفاوت‌ها آن است که مهندسین نرم‌افزار اغلب حقوق بالاتری نسبت به دو گروه دیگر دریافت می‌کنند.

به‌طور خلاصه، یک مهندس نرم‌افزار به طراحی، توسعه و نگه‌داری سیستم‌های نرم‌افزاری می‌پردازد. مهندسین نرم‌افزار معمولاً در قالب یک تیم، شامل: دیگر مهندسین نرم‌افزار، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، مدیران پروژه و تحلیلگرهای تضمین کیفیت، فعالیت می‌کنند. مهندسی نرم‌افزار یکی از پردرآمدترین مشاغل استرالیا محسوب می‌شود.

میانگین حقوق مهندس نرم افزار در استرالیا سالانه حدودا ۱۱۳ هزار دلار (دلار استرالیا) است. این رقم برای مهندس نرم افزار ارشد یا اصطلاحاً سنیور (Senior) به مبلغ میانگین ۱۵۵ هزار دلار در سال می‌رسد.

حقوق مهندسان نرم افزار در استرالیا

میانگین حقوق مهندسان عمران

هرجایی که به ساخت‌وساز، آبادانی و توسعه شهری نیاز باشد، حضور مهندسین عمران هم در آن ناگزیر خواهد بود. سرزمین پهناور کانگوروها هم از این اصل مستثنی نیست. مهندس عمران (Civil Engineer) در پروژه‌های مختلف ساختمانی و زیرساختی، از راهسازی و ساخت پل گرفته تا نصب تجهیزات آب‌وفاضلاب و بنا کردن آسمان‌خراش، دخیل است.

میانگین حقوق مهندس عمران در استرالیا جایی نزدیک به سالانه ۹۰ هزار دلار قرار می‌گیرد. این مبلغ برای مهندس ارشد عمران یا همان سنیور حدودا ۱۲۸ هزار دلار در سال است.

میانگین حقوق مهندسان برق

مهندسی برق یکی از مشاغل حیاتی هر کشوری محسوب می‌شود. گروهی از این مهندسین وظیفه طراحی، توسعه، تعمیر و نگهداری سیستم‌های انتقال و توزیع برق را بر عهده دارند. در آن ‌سو بسیاری از آن‌ها هم در حوزه‌های دیگر، ازجمله: تولید، ساخت‌وساز، مخابرات و هوافضا کار می‌کنند.

حقوق یک مهندس برق (Electrical Engineer) در استرالیا به حوزه کاری، موقعیت مکانی و میزان تجربه او بستگی دارد، اما به‌طور میانگین، حقوق مهندسین برق سالانه ۱۱۱ هزار دلار است. برای مهندس برق ارشد هم رقم میانگین ۱۴۰ هزار دلار در سال را مدنظر داشته باشید.

میانگین حقوق مهندسان مکانیک

مهندسی مکانیک جزئی جدانشدنی از کارخانجات و مجتمع‌های تولیدی است. فارغ‌التحصیلان این رشته از مکانیک، ترمودینامیک و علم مواد برای طراحی و ساخت ماشین‌آلات، موتورها و انواع تجهیزات دیگر استفاده می‌کنند.

در استرالیا به‌طور میانگین یک مهندس مکانیک (Mechanical Engineer) سالانه ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارد که یکی از بهترین درآمدها در بین رشته‌های مهندسی در این کشور به شمار می‌آید. مهندس سنیور مکانیک هم می‌تواند انتظار حقوق سالانه‌ای در حد ۱۲۹ هزار دلار را داشته باشد. البته مقدار حقوق به صنعت محل فعالیت و میزان تجربیات فرد بستگی خواهد داشت.

میانگین حقوق مهندس شیمی

مهندسی شیمی رشته‌ای جذاب است که با طراحی، توسعه و بهینه‌سازی محصولات و فرآیندهای شیمیایی سروکار دارد. در این رشته علاوه‌بر شیمی، علم فیزیک و ریاضیات هم نقش مهمی دارند.

در استرالیا حقوق مهندس شیمی (Chemical Engineer) تابع چندین عامل است که از میان‌شان می‌توانیم به میزان تجربه، مدرک تحصیلی، موقعیت کار و حوزه فعالیت اشاره کنیم. با این ‌حال در این کشور، مهندسان شیمی به‌طور متوسط حقوقی کمتر از ۹۰ هزار دلار در سال، دقیق‌تر بگوییم سالانه ۸۷ هزار دلار، دریافت می‌کنند. مهندسی ارشد شیمی هم به‌طور میانگین، حقوقی نزدیک به ۱۳۰ هزار دلار در سال را برای مهندسین باتجربه این رشته به ارمغان خواهد آورد.

حقوق مهندس شیمی در سیدنی

میانگین حقوق مهندسان سینیور و جونیور در استرالیا

در استرالیا، مهندسان به‌طور متوسط سالی حدود ​​۱۰۵ هزار دلار حقوق می‌گیرند. حقوق مهندسین ارشد یا سنیور هم نزدیک به ۱۴۷ هزار دلار در سال است. البته مهندسین جونیور (Junior) و تازه‌فارغ‌التحصیل‌ها نباید انتظار داشته باشند که از همان ابتدا با چنین ارقامی مشغول به کار شوند.

جذب مهندسان کدام رشته توسط استرالیا بیشتر است؟

به‌طورکلی در بازار کار استرالیا تقاضای بالایی برای رشته‌های مهندسی وجود دارد. دراین‌میان دست گذاشتن روی یک یا دو رشته مهندسی که بالاترین نرخ جذب یا بیشترین تقاضا از سوی کارفرماها را داشته باشند کار آسانی نیست. بااین‌حال اگر بخواهیم به چند مورد از پردرآمدترین حوزه‌های مهندسی در استرالیا اشاره کنیم، می‌توانیم از این تخصص‌ها نام ببریم:

  • مهندسی نفت (Petroleum Engineering)
  • مهندسی نرم‌افزار (Software Engineering)
  • مهندسی مکانیک(Mechanical Engineering)
  • مهندسی برق (Electrical Engineering)
  • مهندسی صنایع (Industrial Engineering)
  • مهندسی عمران (Civil Engineering)
  • مهندسی تولید (Production Engineering)
  • مهندسی شیمی (Chemical Engineering)
  • مهندسی محیط زیست (Environmental Engineering)
  • مهندسی ترابری (Transport Engineering)
  • مهندسی معدن (Mining Engineering)
  • مهندسی الکترونیک (Electronics Engineering)
  • مهندسی هوافضا (Aerospace Engineering)
  • مهندسی انرژی‌های جایگزین (Alternative Energy Engineering)
  • مهندسی رباتیک (Robotics Engineering)
  • مهندسی مدیریت پروژه (Project Engineering)
  • مهندسی کشاورزی (Agriculture Engineering)

از بین موارد بالا شاید مهندسی عمران و مهندسی نرم‌افزار بیشترین نرخ جذب را داشته باشند، ولی بدون دسترسی به آمار نمی‌توانیم دراین‌باره نظر قطعی بدهیم. در کنار این دو رشته، مهندسی معدن، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع و مهندسی برق هم از تخصص‌هایی هستند که کارفرماهای استرالیایی تقاضای بالایی برای آن‌ها دارند.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید به محاسبه‌گر امتیازات سری بزنید و اگر می‌خواهید یک مشاوره رایگان از یونیک ویزا داشته باشید کافی‌است که فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا را پر کنید.

https://uniquevisa.net/%d9%81%d8%b1%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa%db%8c/

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات