شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

چطور سابقه کاری استرالیایی برای استخدام در شرکت های مطرح استرالیا ایجاد کنیم؟

رزومه با سابقه کار استرالیا
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲
نویسنده:

یکی از سوالاتی که برای متقاضیانی که به روند استخدام در شرکت‌های استرالیایی نسبتاً آشنایی دارند چگونگی به‌دست آوردن رزومه کاری مناسب برای ورود به این شرکت‌هاست. مطمئناً استخدام در یک شرکت استرالیایی، مهاجرت به استرالیا از طریق کار و اقامت را آسان خواهد کرد. در این مقاله کلاً به روند سابقه‌کار و رزومه برای شرکت‌های استرالیایی خواهیم پرداخت.

مزایایی که افراد دارای سابقه کار لوکال دارند و دیگران ندارند

کسانی که سابقه‌کار در استرالیا یا اصطلاحاً لوکال دارند شانس بیشتری برای مهاجرت و اقامت دارند. تاثیر این سابقه کار بدین صورت است که امتیازی که بابت این مورد در ویزای اسکیل ورکر دریافت می‌کنند بیشتر است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای کنیم باید بگوییم کسی که ۱ سال سابقه کار در استرالیا دارد ۵ امتیاز ولی کسی که ۳ سال سابقه کار در ایران دارد همین امتیاز را خواهد گرفت.مطمئناً اشخاصی که سابقه کار لوکال دارند نقطه قوتی دارند که برای درخواست ویزا می‌توانند به آن اتکا کنند

به طور کل سابقه کار در بحث ویزاهای اسکیل ورکر به دلیل رقابتی بودن بین کاندیدها بسیار اهمیت دارد. اما سابقه کار لوکال شرایطی دارد که به صورت کلی بدین شکل است:

۱-سابقه کار لوکال شما باید هم‌راستا با رشته و مشاغل دیگر شما بوده و به نحوی به هم مرتبط باشند به طور مثال اداره مهاجرت به رزومه شما نگاه می‌کند و این سوال را خواهد داشت که آیا سوابق شغلی شما به هم مرتبط است به طور مثال اگر شما ۳ سال سابقه کار در ایران و ۱ سال در استرالیا باشید هر دو در یک رشته کاری بوده‌اند؟ کسی که ۳ سال در ایران به عنوان مهندس شبکه سابقه کار دارد ولی سابقه کار استرالیایی‌اش ۱ سال کار به عنوان مدیر رستوران است نمی‌تواند امتیاز سابقه کار لوکال را برای عنوان شغلی «مهندس شبکه»  بگیرد.

به طور کلی اداره مهاجرت با کد شغلی سرو کار دارد (کد شغل کدی است که به هر عنوان شغلی اختصاص دارد) پس برای گرفتن این امتیاز باید در یک کد شغلی فعالیت کرده باشید یا حداقل کدشغلی کارهای قبلی شما نزدیک به هم باشد.

۲- شرط دیگر که برای گرفتن امتیاز سابقه کار لوکال باید داشت این است که زمینه فعالیت شرکتی که به شما نامه سابقه کار خواهد داد باید با عنوان شغلی که در رزومه خود ارائه می‌دهید هم‌خوانی داشته باشد. توجه داشته باشید کار داوطلبانه چیزی نیست که اداره مهاجرت از شما بپذیرد و حتماً باید پرداخت حقوق انجام شده باشد.

۳- کار شما باید در استرالیا حتماً به صورت قانونی بوده باشد، مواردی وجود دارد که شخص با ویزای توریستی یا تحصیلی آمده‌اند و بیشتر از حد مجاز کار کرده یا اصطلاحاً سابقه کار سیاه دارند نمی‌توانند از آن سابقه کار استفاده کنند.

شرایط سابقه کار لوکال استرالیا

سابقه کاری به‌صورت دورکاری هم برای یافتن کار در استرالیا کافی است؟

بله ولی بستگی به عنوان شغلی دارد و همینطور سابقه‌کار به صورت فول‌تایم یا همان تمام‌وقت باشد سوابق کار دورکاری که به صورت پروژه‌ای باشد چندان مورد قبول نیست. تمام وقتی هم که مورد قبول اداره مهاجرت است ۳۰ تا ۳۶ ساعت در هفته است.

باز برای اینکه چنین سابقه کاری برای ویزاهای اسکیل ورکر و جاب آفر کاملاً مورد قبول باشد شرایطی وجود دارد و باید شرح وظایف شما با شرح وظایف استاندارد مد نظر اداره مهاجرت و سازمان های ارزیابی یکسان باشدحتما بابت این کارها هم فیش حقوقی و پرداختی باید داشته باشید تا بتوانید در جریان روند ارزیابی یا همان اسسمنت پذیرفته شوید.

مهاجرین جدیدالورود چطورشغل مناسب برای دریافت اقامت دائم پیدا کنند؟

بستگی به ویزایی دارد که با آن وارد شده باشید، اگر ویزای شما تحصیلی یا موقت یا مشروط (مثل ساب کلاس ۴۹۱) باشید و شغل شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا  وجود داشته باشد

توصیه می‌کنیم که دانشجویان حتماً رشته‌ای را انتخاب کنند که بازار کار برای آن رشته رو به رشد باشد و پیش بینی شود که تا زمان فارغ التحصیلی همچنان در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باقی می ماند.

گرفتن کار در استرالیا

پس از ورود به استرالیا به دنبال موقعیت شغلی تخصصی خود بگردیم یا سابقه در هر شغلی می‌تواند به زندگی در استرالیا کمک کند

مطمئناً موقعیت شغلی تخصصی بهتر است، حتی اگر موقعیت شغلی نزدیک به  آن هم باشد هم مناسب است، توصیه می‌کنیم که حتی اگر رتبه شغلی شما در استرالیا پایین‌تر هم باشد کارهایتان هم‌راستا و به دنبال هم باشد، مواردی را داشته‌ایم که شخص در ایران مدیر پروژه ساخت بوده است ولی در استرالیا ابتدا از تکنسینی عمران یا نقشه‌کشی شروع کرده است. به هر صورت در ابتدای ورود به هرکشور خارجی نیاز است که شما توانایی‌های خود را در جهت آن شغل اثبات کنید و حتی گواهی‌های مختص رشته‌ی خود را در استرالیا بگیرید.

سخن پایانی

در نظر داشته‌باشید برای استخدام در شرکت‌ های مطرح استرالیا، شما به این نیاز دارید که رزومه خوبی داشته باشید و نشان دهید که توانایی انجام آن کار را دارید،به‌طور کل سابقه کار در بحث گرفتن ویزا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید کاملاً به آن اِشراف داشت و با تسلط کافی به قوانین اداره مهاجرت استرالیا پیش رفت. در این مقاله سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم این موضوع را برای شما توضیح بدهیم ولی اکیداً توصیه می‌کنیم در صورتی که دانش کافی برای اقدام ندارید حتماً از خدمات دفاتر مهاجرت معتبر کمک بگیرید.

یونیک ویزا با تکیه بر دانش و تجربه بالا و بهره‌مندی از حضور وکیل باسابقه اداره مهاجرت استرالیا آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره در زمینه سابقه کار و ویزای اسکیل ورکر است. جهت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌های دفتر یونیک ویزا

۰۲۱۸۸۵۴۵۳۲۴-۶ تماس بگیرید.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات