شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

کلاهبرداری های رایج موسسات مهاجرتی غیرقانونی

کلاهبرداری موسسه مهاجرت به استرالیا
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
نویسنده:

متاسفانه روزی نیست که با یکی از قربانیان موسسات به اصطلاح مهاجرت به استرالیا روبه‌رو نشویم به همین خاطر امروز در وبلاگ یونیک ویزا در مورد روش‌های بیشتر شناخته شده کلاهبرداری از مردم صحبت می‌کنیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

لیست روش های کلاهبرداری های رایج

روش‌های زیادی برای کلاهبرداری در مورد مهاجرت وجود دارد نه تنها فقط مهاجرت به استرالیا، به طور کلی اینها روش‌هایی هستند که اغلب کلاهبردارها از آن استفاده می‌کنند، یک چیز در همه‌ی آنها مشهود است این است که آنها به شما وعده‌ی کاری را می‌دهند که شما را به‌شدت هیجان‌زده کند و می‌دانند که شما این را می‌خواهید. سخن را کوتاه می‌کنیم و در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

  • ویزای تضمینی مهاجرت به استرالیا!

قطعاً،یقیناً، مطمئناً هر موسسه‌ یا مشاوری که چنین ادعایی کرد باید به آن شک کرد. چیزی به اسم ویزای تضمینی استرالیا وجود ندارد، هیچکسی این توانایی را ندارد که ویزای تضمینی برای شما بگیرد به جز وزیر مهاجرت استرالیا! اگر شخص یا موسسه‌ای چنین ادعایی کرد که شما به من پول بده من برایت تضمینی ویزا می‌گیرم به آن شک کنید، در کار این شخص فقط یک تضمین وجود دارد و آن تضمین خالی کردن جیب شماست.

  • ویزا را برایتان دو ماهه می‌گیریم!

بدتر از ویزای تضمینی، اشخاصی هستند که ادعا می‌کنند در یک محدوده زمانی برای شما ویزا می‌گیرند.. پس اگر مشاوری را دیدید که ادعا می‌کند در طی ۲ یا ۳ ماه برای شما ویزا می‌گیرد به این هم شک کنید.

یک مثال برای اینکه بتوانید این اشخاص را به خوبی شناسایی کنید می‌گوییم این روزها ویزای اسکیل ورکر(ویزای مهارت) استرالیا بسیار پرطرفدار است. اگر کسی به شما گفت این ویزا را برای شما ۲ تا ۳ ماهه می‌گیرد به او شک کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در وبسایت اداره مهاجرت استرالیا زمان‌بندی هر ویزایی را که برای آن مشاوره می‌گیرید را چک کنید. اداره مهاجرت به صورت تخمینی زمان ۷۵ تا ۹۰ درصد که برای هر کیس صرف شده است را می‌نویسد.

  • من کم پول می‌گیرم ازت!

اگر پیش مشاوری رفتید و هزینه‌ای که برای انجام کار شما اعلام کرد از هزینه‌هایی که عرف موسسات مجاز مهاجرتی است کمتر یا بیشتر است به آن شک کنید به‌خصوص وقتی که این هزینه‌ها خیلی کمتر است.

فکر می‌کنم فلسفه‌ای که پشت این مسئله است این باشد که این اشخاص نابلد هستند یا می‌خواهند کاری را روی پرونده شما انجام دهند و به اصطلاح آزمون و خطا کنند؛ ولی شما که کیس آزمایشی نیستید. این اشخاص با کاری که روی پرونده شما انجام می‌دهند پرونده شما را خراب می‌کنند، شانس مهاجرت شما را از بین برده و سابقه بدی از شما در اداره مهاجرت درست می‌شود.

کلاهبرداری در موسسه مهاجرت

جالب اینجاست که توجیه این افراد در بازخواست این است که شما «هزینه‌ای که نکرده‌اید، مگه چقدر بهم پول دادی؟!»

نه فقط باید به هزینه پایین شک بکنید، به هزینه‌های بالا هم باید شک کنید، بسیاری از موسسات مهاجرت قلابی از این طریق کلاهبرداری می‌کنند تعداد زیادی کیس می‌گیرند، پول زیادی به جیبشان سرازیر می‌شود و کاری انجام نمی‌شود یا اگر بشود بسیار ناراحتی ایجاد می‌کنند و کار شما را بد انجام می‌دهند.

  • مشخص نیست کی به کی است!

دقت کنید که به هر موسسه‌ای رفتید باید وکیل مهاجرت به استرالیا با شماره مارا داشته باشند.اینکه ما خوبیم و کارمان خوب است و ما بلدیم کافی نیست، آنها باید وکیل رسمی اداره مهاجرت داشته باشند. جالب اینجاست که بسیاری از موسسات هستند که در تبلیغات خود اعلام می‌کنند که اخذ ویزای مهاجرت توسط وکیل! ولی مشخص نیست چه نوع وکیلی، شاید این شخص وکیل حقوقی در ایران است نه وکیل مهاجرت، اینگونه مشاغل اصلاً سررشته‌ای از بحث مهاجرت ندارند.

پس اگر می‌خواهید جلوی کلاهبرداری‌های این‌چنینی را بگیرید اولین و بهترین مرجعی که می‌توانید موسسات واقعی را شناسایی کنید همان وبسایت مارا است که در آنجا به تفکیک کشور هم نام وکلا وجود دارد. هم با جستجوی نام و فامیل افراد یا حتی شماره‌ای که به عنوان شماره مارا اعلام می‌کنند می‌توانید به صحت ادعای این اشخاص پی ببرید.

اگر شخص مدعی شماره مارا داشته باشد هم مشخصات و عکس وی نشان داده می‌شود و هم هم نام موسسه‌ای که با آن کار می‌کنند. این موضوع از این لحاظ اهمیت دارد که دیده شده است بعضی از این موسسات قلابی ادعا می‌کنند «وکیل مهاجرت‌مان استرالیا است ولی دفتر در ایران دارد» همین‌جا باید شک کنید چون اگر این وکیل با این اشخاص کار کند آدرس دفتر ایران آنها در صفحه مورد نظرشان موجود است.

به این صفحه دقت کنید که برای آقای مهدی کیوانی است که مشخصات دفتر ایران آنها علاوه بر دفتری که در سیدنی دارند نوشته شده است.

صفحه مارا مهدی کیوانی وکیل مهاجرت به استرالیا

  • اجازه مکاتبه ندارید!

یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری شرکت‌های قلابی مهاجرت این است که ادعا می‌کنند وکیل داریم، همه چیز در کار ما درست است ما خوبیم، وکیل ما در استرالیا است ولی به شما اجازه نمی‌دهند که با وکیل مزبور مکاتبه کنید یا هیچ‌گونه تماسی با وی داشته باشید، از همین جا باید به این موسسه شک کنید. چون اگر این شخص واقعاً وکیل شما است چرا شما نمی‌توانید مستقیماً با وی در ارتباط باشید و حداقل یک یا دو بار با وی صحبت کنید تا مطمئن شوید پرونده شما زیر نظر ایشان است. در این مورد که به نظر من بدترین نوعش است از اسم وکیلی سواستفاده می‌شود.

  • من خودم برایت مدرک می‌گیرم!

مهاجرت به استرالیا شرایط خاصی را می‌طلبد مثل مدرک زبان، رزومه کاری و مدرک معتبر و سابقه کار، اگر موسسه‌ای به شما پیشنهاد داد که ما خودمان برایت مدرک زبان درست می‌کنیم، شرکت داریم برایت سابقه کار می‌سازیم به آن شک کنید، هیچوقت یک وکیل مارا چنین خلافی را نمی‌کند و شخصیت و کار خودش را در معرض خطر نمی‌اندازد، اگر چنین چیزی را در موسسه‌ای دیدید باید به کل آن مجموعه شک کنید.

چطور در دام موسسات کلاهبردار گرفتار نشویم؟

بهترین روش برای اینکه بدانید یک موسسه درست است مراجعه به وبسایت مارا است یا مجوز کاریابی خارجی دارند، اسامی چنین موسسه‌ای در وزارت تعاون و رفاه موجود است، شما می‌توانید اسامی این شرکت‌ها را ببینید. خود سایت مارا بهترین مرجع است.

ولی یک راه دیگر هم به شما پیشنهاد می‌دهیم این است که برای دانستن اینکه کدام موسسه را انتخاب کنید این است که از موسساتی که وکیل مهاجرت واقعی دارند این است که به آنها مراجعه کنید و ببینید کدام یک هزینه بهتری دارند این را هم بدانید که خود اداره مهاجرت استرالیا  و سازمان های ارزیابی مدارک هزینه‌هایی که برای ویزا و اسسمنت هر پرونده می‌شود را اعلام می‌کند، با این روش می‌توانید مطمئن شوید که هزینه‌ای که موسسه مزبور اعلام می‌کند خارج از عرف نیست

شاید در انتها این سوال برای شما پیش بیاید که آیا ما لیست موسسات مهاجرتی مجاز به استرالیا را داریم باید بگوییم خیر ولی با روش‌هایی که به شما گفتیم می‌توانید تشخیص دهید که کدام موسسه یا مشاور دروغ می‌گویند و سعی در فریب شما دارند. برای استعلام موسسات مهاجرتی هم می‌توانید با همین روش ذکر شده آنها را شناسایی کنید و بشناسید امیدواریم با این روش‌ها بتوانید وکیل مهاجرت مناسب انتخاب کنید و بتوانید به هدف خود برسید.

 

اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید به محاسبه‌گر امتیازات سری بزنید و اگر دوست دارید یک مشاوره رایگان از یونیک ویزا داشته باشید کافی‌است که فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا را پر کنید.

https://uniquevisa.net/%d9%81%d8%b1%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa%db%8c/

 

 

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات