شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

نکات افزایش احتمال دریافت جاب افر استرالیا از زبان آقای کیوانی

مصاحبه آقای کیوانی درباره جاب آفر استرالیا
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
نویسنده:

یکی از محبوب‌ترین و بهترین راه‌های مهاجرت به استرالیا چه به صورت موقت و چه به صورت دائم اخذ جاب آفر است. همان‌طور که قبلاً در مقاله‌ای به این موضوع پرداخته‌ایم، ویزای جاب آفر استرالیا در واقع گواهی داشتن اعتبار و مهارت مورد نیاز برای موقعیت شغلی خالی در کشور استرالیا است. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که چطور جاب‌آفر به دست بیاوریم با آقای مهدی کیوانی وکیل موسسه یونیک ویزا که سال‌هاست در حوزه‌ی مهاجرت فعالیت دارد مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم که با هم می‌خوانیم.

دسترسی سریع

آقای کیوانی متقاضیان مهاجرت به استرالیا چطور می‌توانند جاب‌آفر پیدا کنند؟

جواب آقای مهدی کیوانی: بیایید کمی راحت‌تر و به دور از اصطلاحات رایج صحبت کنیم وقتی می‌گوییم جاب‌آفر همان پیدا کردن شغل است و برای پیدا کردن شغلی که شخص بتواند با آن ویزا بگیرد راه‌های متفاوتی وجود دارد. ۲ روش متداول برای پیدا کردن شغل در استرالیا وجود دارد، یکی روش سنتی و قدیمی و دیگری هم استفاده از سایت‌های شرکت کاریابی

کدام گزینه احتمال بیشتری برای پیدا کردن شغل در استرالیا دارد؟

جواب: نمی‌توان در این مورد زیاد مطمئن بود در نظر بگیرید وقتی می‌گوییم روش سنتی یعنی شما از طریق دوست و آشنایی در استرالیا بتوانید در شرکتی کار پیدا کنید یا از طریق منابع انسانی یک شرکت که با آن در ارتباط هستید بتوانید برای خود کاری پیدا کنید.

کارفرمایان استرالیایی به‌خصوص شرکت‌های بزرگ برخلاف سایر کشورها فرآیند استخدام خود را از طریق سایت‌هایی مانند seek.com.au انجام نمی‌دهند. در این‌گونه شرکت‌ها مدیران منابع انسانی از طریق شرکت‌های کاریابی معتبر یا اشخاصی که در این فیلد کاری تبحر دارند وارد عمل می‌شوند به‌صورت خصوصی پیام می‌دهند و نیروهای مورد نظر خود را جذب می‌کنند. 

اگر کسی در ایران باشد و به هیچ‌کدام از این موارد دسترسی نداشته باشد چطور می‌تواند جاب‌آفر بگیرد؟

جواب: لینکدین یک شبکه اجتماعی بسیار مناسب برای ایرانی‌هایی است که به‌دنبال کار در استرالیا هستند، پیشنهاد می‌کنم که با گذاشتن رزومه کامل خود و گسترش شبکه و کانکشن‌های مناسب مثل شرکت‌هایی که در حوزه فعالیت شما کار می‌کنند شانس خود را برای گرفتن جاب‌آفر افزایش دهند.

 بهترین کانکشن‌های لینکدین که برای گرفتن جاب‌آفر استرالیا مناسب هستند چه ویژگی‌هایی دارند؟

جواب: بهتر است با مدیران میانی سطح بالا یا مدیران منابع انسانی این‌گونه شرکت‌ها کانکت شوید، حتی می‌توانید در پیام خصوصی از آنها بپرسید که آیا نیاز به تخصص شما دارند یا خیر یا برای آنها رزومه بفرستید. 

به جز لینکدین مکان دیگری وجود دارد که بتوان از آنجا جاب‌آفر گرفت؟

جواب: به نظر من یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید جاب‌آفر بگیرید سایت‌های خود این شرکت‌ها و کمپانی‌های مرتبط است شما می‌توانید وبسایت‌های این شرکت‌ها را پیدا کنید و ببینید که در وبسایت‌هایشان تقاضا برای شغل شما وجود دارد یا نه، رزومه خود را در سایت‌هایی مثل www.seek.com.au یا indeed قرار دهید. معمولاً کارفرماها در این وبسایت‌ها اکانت مخصوص خود را دارند و دسترسی به رزومه‌های مرتبط را می‌توانند داشته باشند.

آیا شانس کسانی که در ایران سکونت دارند برای پیدا کردن شغل مناسب از این طریق بالا است؟

جواب: برای این سوال یک جواب بینابین وجود دارد در نظر بگیرید که یک کارفرما بر اساس منطقه سکونت شما و تجربه‌ی شما اقدام به پیشنهاد کار بکند، آیا کسی که در نیوزیلند است را انتخاب می‌کند یا شما که در ایران هستید ولی باز همه چیز به خود شخص و میزان تلاش و پشتکارش برای گرفتن جاب‌آفر برمی‌گردد.

چه مشاغلی شانس بیشتری برای پیدا کردن جاب‌آفر در استرالیا دارند؟

جواب: قطعاً این موضوع هر سال تغییر می‌کند و جدول مشاغل مورد تقاضا هم به‌همین شکل تغییر پیدا خواهد کرد، اما چیزی که بنده بیشتر مشاهده کرده‌ام اشخاصی بوده‌اند که به صورت دورکاری با کشور استرالیا کار کرده‌اند، گرافیست‌ها، برنامه‌نویسان، مسئولان آی‌تی و کلاً کسانی که در صنعت نرم‌افزار کار می‌کنند، مواردی وجود داشته‌است که این کار دورکاری منجر به گرفتن ویزا شده است.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید به محاسبه‌گر امتیازات سری بزنید و اگر می‌خواهید یک مشاوره رایگان از یونیک ویزا داشته باشید کافی‌است که فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا را پر کنید.

چه چیزهایی سبب ترغیب کارفرمایان استرالیایی برای دادن جاب‌آفر به ایرانی‌ها می‌شود؟

جواب: اگر حقوق درخواستی شما کمتر باشد شانس جاب‌آفر شما هم بیشتر خواهد شد به هرصورت کارفرمایان در تمام دنیا تقریباً نگرش یکسانی به موضوع استخدام دارند و به‌دنبال متخصصین با دستمزد کمتر هستند.

به نظر شما مهم‌ترین چیزی که متقاضیان جاب‌آفر باید رعایت کنند چیست؟

جواب: رزومه، رزومه و رزومه، این موضوعی است که متاسفانه هموطنان کمتر به آن توجه می‌کنند یک رزومه که حاوی اطلاعات مناسب باشد، چیدمان مناسبی داشته باشد و مهم‌تر از همه اینکه برای هر شرکت و کار باید رزومه‌ی متفاوتی بسازید، در مورد هر شرکتی که می‌خواهید برای آن رزومه بفرستید تحقیق کنید، سایت آن شرکت یا فعالیت آنها را در فضای مجازی را ملاحظه کنید. به‌خصوص لینکدین آن شرکت را چک کنید و اگر در آن حوزه کار کرده‌اید حتماً آن مورد را در رزومه خود برجسته‌تر کنید.

پس رزومه مناسب و سپس لینکدین در گرفتن جاب‌ آفر استرالیا بسیار تاثیرگذار است؟

جواب: بله البته، در کنار این‌ها در وبسایت‌های مرتبط یا به مدیران منابع انسانی پیام بفرستید در نهایت آنها می‌گویند که به تخصص شما نیازی ندارند.

نکات گرفتن جاب آفر استرالیا از طریق لینکدین

چطور می‌توان آژانس‌های کاریابی مناسب استرالیایی را پیدا کرد که بتوان از آن طریق جاب آفر گرفت؟

جواب: ببینید برعکس چیزی که در ایران دیده‌اید آژانس‌های کاریابی در استرالیا بسیار تخصصی‌تر عمل می‌کنند مثلاً بعضی از این آژانس‌ها فقط در حوزه‌ عمران و زیر شاخه‌های آن و یا پزشکی کار می‌کنند حتی بعضی از این آژانس‌ها وجوددارند که فقط در حوزه رادیولوژی کار می‌کنند. بنابر‌تجربه شخصی توصیه می‌کنم که آژانس‌های کاریابی مرتبط با شغل خود را پیدا کنید چون آنها زودتر می‌توانند شما را به‌هدفتان برسانند.

همین آژانس‌های کاریابی را هم می‌توان از طریق لینکدین پیدا کرد، فقط کافی‌است که کلمات کلیدی مناسب سرچ شوند، این آژانس‌ها در لینکدین فعالیت خوبی از قبیل پست‌های کاری و مقالات دارند و گاهی آگهی استخدام هم پست می‌کنند.

آیا یونیک ویزا هم می‌تواند در زمینه گرفتن جاب‌آفر به متقاضیان کمک کند؟

جواب: اگر به آن دسترسی داشته باشیم حتماً این کار را خواهیم کرد که زودتر کارهای مهاجرت متقاضیان انجام شود.

شانس افراد در ایران برای پیدا کردن شغل بالا است؟

برای این سوال یک جواب بینابین وجود دارد در نظر بگیرید که یک کارفرما بر اساس منطقه سکونت شما و تجربه‌ی شما اقدام به پیشنهاد کار بکند، آیا کسی که در نیوزیلند است را انتخاب می‌کند یا شما که در ایران هستید ولی باز همه چیز به خود شخص و میزان تلاش و پشتکارش برای گرفتن جاب‌آفر برمی‌گردد.

چطور کارفرمایان استرالیایی برای دادن جاب‌آفر به ایرانی‌ها ترغیب کنیم؟

اگر حقوق درخواستی شما کمتر باشد شانس جاب‌آفر شما هم بیشتر خواهد شد به هرصورت کارفرمایان در تمام دنیا تقریباً نگرش یکسانی به موضوع استخدام دارند و به‌دنبال متخصصین با دستمزد کمتر هستند.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات