شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

استرالیا، امن ترین کشور برای زنان

سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱
نویسنده:

در این مقاله به توضیح شرایط زندگی زنان در استرالیا میپردازیم.

کشور استرالیا در صدر ده کشور امن جهان برای زنان

به گزارش سازمان ثروت در جهان امروز, کشور استرالیا به عنوان امن ترین کشور جهان برای زنان شناخته شده است.

این سازمان تحقیقات و بازاریابی که در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی مستقر است معمولا در گزارش‌های سالانه خود به آمار افراد ثروتمند جهان، بررسی املاک مسکونی و مطالعات سرمایه و مهاجرت می‌پردازد. با این حال بخش مهمی از این گزارش، امن‌ترین کشورها برای زنان را نیز بررسی می‌کند.

این گزارش می‌گوید: امنیت زنان یکی از بهترین راه‌ها برای سنجش توان بالقوه رشد ثروت در کشورها است. رشد ثروت و سطح امنیت برای زنان به میزان ۹۲درصد به یکدیگر بستگی دارند و این بدان معنی است که با بالا رفتن امنیت زنان، ثروت نیز رشد چشمگیری خواهد داشت.

بازارهای استرالیا از ثروتمندترین بازارها در جهان بشمار می‌آیند. در ده سال اخیر رشد ثروت در این کشور به میزان ۸۳درصد افزایش یافته است.

study-in-australia

استرالیا در رتبه اول در لیست امن ترین کشور جهان برای زنان در سال ۲۰۱۷ است

این لیست به ترتیب اولویت عبارت است از : ۱- استرالیا   ۲- مالت ۳- ایسلند ۴- نیوزلند ۵- کانادا ۶- لهستان ۷- موناکو ۸- اسرائیل ۹- ایالات متحده آمریکا ۱۰- کره جنوبی

سازمان ثروت در جهان امروز (New World Wealth) در گزارش خود همچنین می‌افزاید : بیشتر کشورهایی که در ده رتبه اول این سنجش قرار دارند، گزینه‌های محبوب مهاجرت نیز محسوب می‌شوند.

همچنین باید گفت که این کشورها در ۱۰تا ۲۰سال گذشته رشد اقتصادی و رشد ثروت چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

مهاجرت به استرالیا

کمترین و بیشترین امنیت برای زنان

امنیت در خارج از کشور و داخل کشور همیشه یکسان نیست. اما برخی از کشورها محیط آرامی را در مقایسه با کشورهای دیگر برای زنان فراهم کرده اند. در برخی جوامع که وضعیت زندگی در آنها خوب است، زنانی هستند که با درصد و احتمال زیاد به موفقیت های اقتصادی می رسند.براساس مطالعه ای که شرکت نیو ورد ویلث (NEW WORLD WEALTH) منتشر کرده است امنیت زنان، یکی از بهترین راه های قضاوت چشم اندازهای بلند مدت یک کشور است.

هیچ وقت نمی توانیم به کشوری که ناشناخته است به راحتی و با اطمینان سفر کنیم، چه برسد به اینکه در موقعیت بانوان نیز باشیم. زنان بدون داشتن نگرانی خاصی که امنیت آنها را تهدید کند میتوانند به کشورهایی که در ادامه معرفی می کنیم، مهاجرت کنند.

بنابر این گزارش، استرالیا یک پناهگاه امن برای زنان است. در زندگی مشترک مردم این کشور، ارزش های مشترکی وجود دارد، خدمات اجتماعی نسبت به خشونت خانگی واکنش پذیر هستند و سیاست های مهاجرتی سختی دارد، این عامل توضیح می دهد که چرا استرالیا کشوری امن برای زنان محسوب می شود.امروزه زنان در استرالیا نسبت به مردان از سطح آموزشی بالاتری برخوردارند

Logo-Stop-Violence-Against-Women

نیوزیلند، همسایه استرالیا کشور دیگری است که در سال ۲۰۱۶ به کشور خیلی امن برای زنان معروف شده است. به عنوان مثال، پلیس نیوزیلند طرح موثری را برای مبارزه نقض قوانین مرتبط با خشونت خانگی و آزار زنان در نظر گرفته است.

کشور امن بعدی برای زنان، کانادا است. در این کشور نرخ جرم و جنایات و خشونت علیه زنان، از ایالات متحده کمتر است.

کشور بعدی این رده بندی، اسکاتلند است که در واقع نخستین کشور اروپایی راه یافته به این رده بندی است.

زنان موفق استرالیایی

  • اولین زن نخست وزیر استرالیا

خانم جولیا ایلین گیلارد, زن استرالیایی که توانست به عنوان بیست و هفتمین و همچنین اولین زن نخست وزیر استرالیا در سال ۲۰۱۰

منصوب شود.

خانم گیلارد در ۵ سالگی به همراه خانواده اش به استرالیا مهاجرت کرد و توانستند اقامت استرالیا را نیز بگیرند. او در سال دوم دانشگاه با ملحق شدن به حزب کارگر استرالیا توانست رهبری این حزب را به دست گیرد.

  • ماریسه پاینه، نخستین زن وزیر دفاع

پاینه توانست در سال ۲۰۱۵ به عنوان وزیر دفاع استرالیا انتخاب شود.

  • سال ۲۰۱۳ متفاوت ترین کابینه تاریخ استرالیا با ترکیبی از ۱۱ زن

در این سال بیشترین تعداد وزرای زن درکابینه نخست وزیر وجود داشت.

  • مدیر بزرگترین بانک استرالیا خانم گیل کلی

این خانم ۵۷ ساله اند و درآمدی بالغ بر سی و دو میلیارد یورو دارند.

او در سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان چهاردهمین فرد ثروتمند استرالیایی لقب گرفت.

  • خانم جنیا راینهارت

این خانم یکی از ثروتمندترین زنان استرالیا در صنعت معدن میباشد و در استرالیا در معاملات آهن حرف اول را نیز میزند. ایشان در زمره ۱۰ زن ثروتمند آسیا و جهان است.

women

استرالیا عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه یا همان OECD میباشد

این سازمان برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی سراسر دنیا اقدام میکند و همان شاخص زندگی بهتر را معرفی میکند و کشورهایی که عضو این سازمان هستند را با هم مقایسه میکند.

منظور از شاخص زندگی بهتر یعنی مسائلی که به طور مستقیم بر زندگی مردم تاثیر میگذارد این موارد میتواند شامل: آموزش, میزان اوقات فراغت مردم, مراقبت های بهداشتی, امنیت اجتماعی و مالیات شود

استرالیا در اکثر زمینه ها جزو کشور های برتر است

این سازمان در سال ۲۰۱۱ به استرالیا برای امنیت و ایمنی از ۱۰ نمره, ۳/۹ داده است .

سازمان ملل با بررسی هایی در زمینه زندگی مردم که شامل سطح امید به زندگی, برابری جنسیتی, تحصیلات و ثروت در بین دویست کشور

جهان انجام داده است کشور استرالیا را به عنوان دومین کشور در لیست کشورهای برتر جهان برای زندگی قرار داده است.

برخی از قوانین استرالیا

– در استرالیا زنان حقوق برابر با مردان دارند. این حقوق در تمامی بخش های زندگی در جریان است مانند خانواده, جامعه, تحصیلات و …

– همچنین دولت استرالیا برنامه هایی را ایجاد کرده است تا مطمئن شود که زنان در استرالیا به حقوق برابر با مردان دست پیدا میکنند.

– در بسیاری از کشورها زنان در اعطای کار مساوی با مردان از حقوق کمتری برخوردارند ولی در استرالیا زن ها نباید بابت کار مساوی با مردان از حقوق کمتری برخوردار شوند.

– در استرالیا قانون های سختگیرانه ای برای جلوگیری از قاچاق زنان وجود دارد.

– کشور استرالیا محلی امن برای زندگی و تحصیل تمامی افراد خانواده است.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات