شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

نمونه قرارداد اخذ ویزا با وکیل مهاجرت

قرارداد موسسه مهاجرتی به استرالیا
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲
نویسنده:

اگر یک قرارداد درست و حسابی با شرکت مهاجرت ببندید که به قول قدیمی‌ها «مو لای درزش نرود» احتمال اینکه سرتان کلاه برود و بعداً پشیمان شوید بشدت پایین می‌آید در این مقاله ضمن اینکه به جزئیات یک قرارداد کامل مهاجرت خواهیم پرداخت یک نمونه قرارداد هم برای شما قرار می‌دهیم تا با ساختار استاندارد قرارداد مهاجرت آشنا شوید.

دلایل نیاز به قرارداد کامل و دقیق برای مهاجرت

اصولاً قرارداد بدین‌علت بسته می‌شود تا مسیر راه مشخص باشد و از اتفاقات غیرمترقبه جلوگیری کند، تا شما بدانید در قدم بعدی چه اتفاقی می‌افتد، کارکرد قرارداد مهاجرت هم این است که تعهدات شما و تعهدات شرکت مهاجرتی که قرار است کار مهاجرت شما را انجام دهد مشخص باشد.

انواع قراردادهای مهاجرتی یونیک ویزا

قراردادهای سازمان مهاجرتی یونیک ویزا شامل اخذ اسسمنت، اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، ویزاهای کاری، ویزای اسکیل‌ورکر، ویزای توریستی و دیگر ویزاهایی است که برای سفر و یا اقامت در استرالیا استفاده می‌شود.

نکات مهم قرارداد مهاجرتی

به این نکات دقت کنید تا با ساختار درست یک قرارداد از نظر حقوقی شوید.

۱- شفافیت در متن قرارداد

مهم‌ترین چیزی که در یک قرارداد وجود دارد مشخص بودن نوع خدماتی است که از شرکت مهاجرت می‌گیرید. مواردی مانند اینکه وکیل شما چه کسی است و قرار است روی چه ساب‌کلاسی برای شما ویزا بگیرد یا که موضوع این قرارداد گرفتن اسسمنت( برای ویزای اسکیل‌ورکر )است.

مشخصات متن قرارداد مهاجرت به استرالیا

۲- مشخص بودن خدمات گیرندگان

دومین موردی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در قرارداد به صورت واضح و شفاف نوشته شود که طرف موضوع قرارداد چه کسانی هستند، آیا فقط قرار است برای خود متقاضی ویزا گرفته شود یا خانواده‌اش هم جزو این قرارداد هستند.

متاسفانه مشاهده شده است که بعضی از دفاتر ابتدا با یک قیمت پایین‌تر از عرف بازار قراردادی مبنی بر دریافت ویزا درست می‌کنند و بعد از آنکه قرارداد بسته شد در هنگام پروسه به شما اعلام می‌شود که اگر قرار است همسر و فرزندان هم همراه شما باشند و ویزا بگیرند باید چند برابر پول بدهید که بسیار بیشتر از رقمی است که عرف چنین قراردادهایی است. پس لازم است که شخص طرف قرارداد به صورت واضح مشخص باشد و اگر خانواده‌اش هم قرار است به استرالیا مهاجرت کنند در قرارداد قید شود.

۳- مشخص بودن حق‌الزحمه بابت هر فرآیند

در بعضی از ویزاها مثل ویزاهای کاری که به جز قسمت ویزا نیازمند اسسمنت نیز هست باید درج شود که وکیل بابت این کار چه مبلغی را دریافت خواهد کرد. در کل هدف قرارداد شما باید این باشد که تمام هزینه‌های هر مرحله از قرارداد مشخص شود و یک‌دفعه هزینه‌های پنهانی برای شما نداشته باشد.

در ضمن باید رقم اصلی درج شود که وکیل بابت حق‌الوکاله چه مبلغی را دریافت خواهد کرد و در برابر شما چه تعهداتی دارد.

۴- درج تاریخ در قرارداد

مواردی پیش آمده است که قرارداد بسته شده است ولی مراجعین بعد از یک سال پروسه مهاجرت را شروع کرده و مدارک را برای وکیل می‌آورند. مطمئناً در این مدت هزینه‌های مهاجرت، قوانین و… تغییر کرده است و همین می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در روند مهاجرت شود پس به مدت زمان اعتبار قرارداد و تاریخ شروع آن دقت کنید، در قرارداد باید ذکر شود که متقاضی چه مدارکی را باید تحویل دهد؛ در ضمن باید قبل از عقد قرارداد از طرف شرکت مهاجرت مدارکی که باید توسط متقاضی به وکیل تحویل داده شود، مشخص شود.

درج تاریخ در قرارداد مهاجرت

این موضوع از آن جهت مهم است که دیده شده‌است که بعضی از شرکت‌های مهاجرت بعد از عقد قرارداد به متقاضی گفته‌اند که شما با توجه به مدارکی که تحویل داده‌اید باید آیلتس ۸ داشته باشید که طبیعتاً دریافت چنین مدرکی کار ساده‌ای نیست.

۵- مبلغ قرارداد مشخص باشد

در قرارداد شما باید مشخص باشد که مبلغ حق‌الوکاله به دلار استرالیا است یا آمریکا، مسلماً دلار آمریکا گرانتر از دلار استرالیا است و اگر در قرارداد درج نشود که منظور دلار کدام کشور است منجر به بروز اختلاف می‌شود.

۶- موارد فسخ قرارداد مشخص شود

تبصره و ماده‌هایی که منجر به فسخ قرارداد می‌شود صریح و روشن ذکر شود. در قرارداد مواردی که منجر به عودت وجه می‌شود هم باید ذکر شود.

وقتی صحبت از عودت وجه می‌شود باید رقم دقیق آن مشخص باشد که مثلاً ۷۰ درصد یا کل وجه عودت داده می‌شود، در ضمن نیاز است که مرجعی که به‌عنوان داور حل اختلافات که به آن مراجعه خواهید کرد را هم مشخص کنید.

مواظب این قراردادهای مهاجرت باشید

متاسفانه دیده شده است که بعضی از شرکت‌های مهاجرت در تبلیغات‌هایشان اعلام کرده‌اند که در صورت عدم موفقیت در دریافت ویزا، مبلغ دریافت شده را به موکل‌شان پس می‌دهند؛ غافل از آنکه حق‌الوکاله با هزینه‌ای که به اداره مهاجرت استرالیا بابت بررسی پرونده شما می‌دهید فرق دارد. دولت استرالیا در صورتی که پرونده شما پذیرفته شده یا نشده باشد، پولی پس نمی‌دهد.

پس شما فقط می‌توانید حق‌الوکاله را پس‌بگیرید آن هم منوط بر اینکه در قرارداد به صورت کتبی درج شده باشد نه اینکه به صورت شفاهی به‌شما این موضوع اعلام شده باشد.

قراردادهای مشکل دار مهاجرت

نمونه قرارداد مهاجرت

هر قراردادی می‌تواند بسته به تصمیم‌گیری مدیریت آن مجموعه و نیاز متقاضی متفاوت باشد، اما مهم است که چارچوب اصلی قرارداد مشخص باشد. سازمان MIA (Migration Institute of Australia) نمونه قرارداد مهاجرتی را برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا ساخته است که این نمونه قرارداد مهاجرت را می‌توان به‌عنوان منبع درنظر گرفت.

Sample

قرارداد مهاجرت در یونیک‌ویزا

قراردادهایی که در یونیک‌ویزا با متقاضیان بسته می‌شود به زبان فارسی است. در‌ضمن حق‌الوکاله هم به‌صورت قسطی دریافت می‌شود، پرداخت هر قسط منوط به گذراندن مرحله‌ای است که پرونده در آن جریان دارد و با موفقیت در هر مرحله قسط شروع مرحله بعد پرداخت می‌شود. اقساط حق‌الوکاله در یونیک ویزا به صورت ریالی پرداخت می‌شود و بدین‌شکل متقاضیان عزیز مشمول نوسانات دلار نخواهند شد. به‌طور مثال  اگر قرارداد شخصی ۱۰۰۰ دلار استرالیا است در همان روز نرخ آن به ریال ایران اعلام شده و بر همان اساس هم قرارداد نوشته خواهد شد و حتی یک‌ریال هم اضافه گرفته نخواهد شد.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید به محاسبه‌گر امتیازات سری بزنید و اگر می‌خواهید یک مشاوره رایگان از یونیک ویزا داشته باشید کافی‌است که فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا را پر کنید.

https://uniquevisa.net/%d9%81%d8%b1%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa%db%8c/

 

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات