شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

خرید پمپ بنزین در استرالیا

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
نویسنده:

استرالیا از ثروتمندترین کشورهای جهان است که یکی از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد و از این لحاظ از شهرت بسیار خوبی در میان افراد برخوردار است. این کشور توسعه یافته و چندفرهنگی با رتبه بسیار بالا در شاخص توسعه انسانی قرار دارد و به مردم خود کیفیت عالی زندگی، آزادی اقتصادی و حفاظت خوب از آزادی‌های مدنی و حقوق سیاسی را ارائه می‌دهد. یکی از راه‌های مهاجرت به استرالیا غنی از هر نظر سرمایه‌گذاری است که در آن افراد در یک حرفه و یا صنعتی که سودآور باشد در این کشور سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند، یکی از این صنایع و به عبارتی روش‌های سرمایه‌گذاری خرید پمپ بنزین در استرالیا است که در صورت طی کردن اصولی مراحل سود سرشاری برای افراد خواهد داشت.

بنزین یکی از رایج ترین منابع مصرفی در کل جهان است که استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست، چرا که مردم همیشه برای حمل و نقل از وسیله نقلیه خود استفاده می‌کنند و طبیعتاً وسایل نقلیه امروزی اغلب سوخت خود را از بنزین تامین می‌کنند. همین دلیل باعث می‌شود خرید پمپ بنزین به ویژه برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور را دارند یک سرمایه گذاری تجاری بسیار خوب باشد. از طرفی به دلیل چند منظوره و چندکاربردی بودن ایستگاه‌های پمپ بنزین، سرمایه‌گذاری از طریق خرید پمپ بنزین در استرالیا بسیار سودآورتر از تجارت سوخت خواهد بود. معمولاً تمامی پمپ بنزین‌های این کشور بر خلاف ایران که تنها سوخت عرضه می‌کنند خدمات دیگری چون تعمیر ماشین، کارواش، فروش مواد غذایی، نوشیدنی و سایر اقلام ضروری،  خودپردازهای بانکی و … را نیز ارائه می‌دهند که شاید حتی سودآوری بیشتری نسبت به فروش بنزین در این ایستگاه‌ها دارند.

گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که در استرالیا قیمت‌گذاری روی بنزین به دو صورت انجام می‌گیرد:

روش نخست این است که شرکت تامین کننده سوخت خود قیمت‌گذاری روی بنزین را انجام داده و جایگاه‌های سوخت بابت فروش بنزین این شرکت کمیسیونی دریافت می‌کنند.

روش دوم نیز به این شکل است که در آن بنزین توسط جایگاه‌دار بنزین خریداری شده و با توجه به شرایط خود و بر اساس نیاز بازار اقدام به قیمت‌گذاری می‌کند، مثلا می‌تواند در ساعاتی از شبانه‌روز نرخ بنزین را کاهش و یا افزایش دهد.

مهاجرت به استرالیا

دلایلی که نشان می‌دهد خرید پمپ بنزین در استرالیا یک ایده خوب برای اخذ اقامت این کشور است

دلایل متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند خرید پمپ بنزین در استرالیا یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت این کشور است که در ادامه به ذکر برخی از این دلایل خواهیم پرداخت:

  • کم ریسک بودن: اولین دلیل برای خرید پمپ بنزین در استرالیا، ریسک پایین عدم موفقیت در این مسیر است؛ چرا که بنزین کالایی رایج است که مردم بدون توجه به هر چیزی باید آن را بخرند.
  • سودآوری خوب: همانطور که پیشتر نیز گفته شد در استرالیا پمپ بنزین در واقع یک مرکز سرویس دهی به حساب می‌آید که علاوه بر ارائه بنزین مواردی دیگری چون اقلام و مواد غذایی نیز عرضه می‌کند. حال تصور کنید اگر با انجام تحقیقات کافی قبل از عمل، اقدام به خرید پمپ بنزین در مکان‌های پرترافیک و پرتردد استرالیا نمایید، از حواشی فروش بنزین با فروش و ارائه سایر خدمات می‌توانید سود بیشتری حتی بیش از فروش سوخت به دست بیاورید. علاوه بر این، شما حتی نیازی به صرف زمان زیادی برای مدیریت مرکز سوخت خود ندارید. میزان سود شما نیز با معرفی مواد غذایی خوب، تنقلات و لوازم دیگر افزایش می‌یابد.
  • صورت حساب خودکار: اگر شما عزیزان بتوانید بعد از خرید پمپ بنزین در استرالیا آن را با نرم افزار مدیریت راه اندازی کنید، می‌توانید محاسبه صورت حساب‌ها را نیز خودکار کنید. به این ترتیب، شما مجبور نیستید زمانی را صرف معامله با مشتریان کنید. مردم می‌توانند در پمپ بنزین یا هنگام استفاده از سایر خدمات و یا به هنگام خرید، خودشان پرداخت کنند، بنابراین شما منتظر پرداخت فاکتورها نبوده و به دنبال پرداخت نخواهید بود.

  • نیازی به استخدام نیروی ماهر نیست: پمپ بنزین یک نوع تجارت است که نیازی به مدیریت آنچنانی ندارد، به این معنی که شما مجبور نیستید متخصصان ماهر را برای مدیریت فرآیندهای خود استخدام کنید. یک نیروی کار ساده با دانش کافی از عملیات برای راه اندازی امور شما کافی است. شما فقط به پرسنلی نیاز دارید تا در مقابل مغازه پمپ بنزین فروش را مدیریت کند.
  • امکان ارائه سایر خدمات نیز وجود دارد: در استرالیا بسیاری از پمپ بنزین‌ها امکان ارائه سایر خدمات را نیز دارند. شما می‌توانید اقلام مختلف دیگری مانند غذا، نوشیدنی، قطعات کوچک ماشین و سایر محصولات روزمره را در به اصطلاح مرکز سرویس دهی خود بفروشید. انجام این کار به شما امکان می‌دهد در کنار منبع درآمد اصلی، مقداری پول اضافی نیز کسب کنید. حتی پمپ بنزین‌هایی نیز وجود دارند که رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در داخل آن‌ها وجود دارد، که خود منبع عالی برای کسب درآمد هستند.

  • امکان فروش راحت پمپ بنزین: در صورت عدم رضایت از موقعیت پمپ بنزین خود، امکان فروش بسیار راحت آن برای شما وجود دارد و کافیست آن را در پلتفرم‌های معروفی معرفی کنید تا سریعاً آن را به فروش برسانید.

در کل اینکه پمپ بنزین‌ها مشاغل کم خطر و پرتقاضای هستند و می‌توان گفت برای اخذ اقامت استرالیا سرمایه‌گذاری با خرید پمپ بنزین در استرالیا یک ایده بسیار خوب است و تنها کافیست قبل از هر اقدامی در رابطه با محل پمپ بنزین و یا تحولات و سیاست‌های دولت تحقیقات کافی را داشته باشید. البته گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که همیشه و برای همه افراد اقدام از طریق خرید پمپ بنزین بهترین ایده نیست چرا که خرید پمپ بنزین در استرالیا هزینه سرمایه‌گذاری نسیتاً بالایی نیاز دارد.

 

 

نکاتی که بایستی قبل از خرید پمپ بنزین در استرالیا حتما به آنها توجه نمایید

رانندگی حالت ترجیحی رفت و آمد برای اکثر استرالیایی‌ها است و شبکه گسترده ایستگاه‌های خدمات در سراسر این کشور در تداوم و ایجاد حرکت بیشتر برای سفرهای جاده‌ای موثر بوده است. به غیر از سوخت، پمپ بنزین‌ها از فرصت‌های بی‌شمار سایر جریان‌های درآمدی مانند فروشگاه‌های رفاه، مجلات و رستوران‌های خدمات سریع نیز بهره می‌برند و این باعث می‌شود که داشتن یک ایستگاه خدمات ( پمپ بنزین  و سایر خدمات قابل ارائه در مرکز) به یک فرصت تجاری بسیار پرسود در این کشور  تبدیل شود، زیرا هیچ نشانه‌ای از پیش بینی‌هایی برای کاهش تقاضا برای خرید پمپ بنزین در آینده وجود ندارد. البته در کنار تمام مزایایی که برای راه‌اندازی این کسب و کار گفته شد معایبی نیز وجود دارند که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت، یکی از مهمترین آنها اینست که این مسیر نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد و بایستی با  دقت و با آشنایی کامل از تمامی قوانین و مسیر آغاز این تجارت نسبت به آن اقدام گردد تا احتمال شکست پایین بیاید، به همین منظور کافیست با یکی از موسسه‌های مهاجرتی معتبر از جمله موسسه یونیک ویزا در این زمینه مشورتی داشته باشید.

در ادامه به ذکر برخی از مهمترین نکاتی که به هنگام خرید پمپ بنزین در استرالیا بایستی به آنها توجه کنید خواهیم پرداخت:

  • محل و شرایط اجاره
    نیازی به گفتن نیست که محل کسب و کار جایگاه سوخت یکی از جذاب‌ترین نقاط آن خواهد بود، زیرا برای گردش مالی و سودآوری آن بسیار مهم است. پمپ بنزینی که در یک تقاطع شلوغ یا بزرگراه واقع شده است، در مقایسه با جایگاهی که در یک خیابان آرام واقع شده است، احتمالاً مشتریان بیشتری را جذب می‌کند. البته چالش رقابت بالاتر در مناطق پرتردد نیز وجود دارد. همه این عوامل می‌توانند بر میزان آسانی برای دریافت منابع مالی از بانک‌ها نیز تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، دریافت بودجه برای خرید ایستگاه‌های خدمات در جاده‌های شلوغ و بزرگراه‌ها نسبت به کوچه‌های خلوت راحت‌تر است.
    اگر در حال خرید ملک اجاره‌ای هستید، قرارداد را با دقت بررسی کنید تا تاریخ انقضا و مواردی که در اجاره نامه وجود دارد مانند مالکیت تجهیزات سوخت بالا و پایین زمین و مسئولیت نگهداری آن را تعیین کنید. در این مسیر همیشه از راهنمایی و کمک‌های افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.
  • حالت عملیات
    شما باید بررسی کنید که آیا ایستگاه خدماتی که قصد خرید آن را دارید به عنوان حق امتیاز با یک تامین‌کننده ملی کار می‌کند یا اینکه یک تجارت مستقل است. جایگاه‌های دارای حق امتیاز متعلق به یک تامین‌کننده سوخت ملی مانند شل، کالتکس، یونایتد پترولیوم یا موارد مشابه هستند، در حالی که جایگاه‌های مستقل می‌توانند سوختی را که از هر تامین‌کننده منطقه‌ای تهیه می‌شود، بفروشند. به عنوان یک فرانشیز ( حق امتیاز)، نگهداری مخازن سوخت، پمپ‌ها و خط و همچنین پشتیبانی بازاریابی بر عهده شرکت تامین کننده سوخت خواهد بود. هر چند این شرایط خوب به نظر می‌رسد، ولی مهم است که یک وکیل قبل از اینکه قرارداد را امضا کنید، شرایط قرارداد فرانشیز را بررسی کند. قبل از انتخاب هر یک از حالت‌ها، حتماً جوانب مثبت و منفی را به خوبی بسنجید. در هر دو مورد، ممکن است لازم باشد مراحل تأیید و آموزش را نیز طی کنید.

  • تاریخچه محیط زیست اطراف جایگاه سوخت
    ارزیابی سایت‌های زیست محیطی پمپ بنزین‌ها می‌توانند خطرات زیست محیطی جدی، خطرات انسانی و مسئولیت‌های بالقوه بالایی داشته باشند. پس اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید، یک ارزیابی کامل محیطی از محل انتخابی خود انجام داده‌اید، چرا که بر خلاف سایر مشاغل عمومی، زمانی که صحبت از جایگاه سوخت می‌شود، همیشه خطر آلودگی محیطی وجود دارد، زیرا سوخت در مخازن زیرزمینی ذخیره می‌شود. این یک عامل واقعاً مهم است که بر سلامت و ایمنی انسان نیز تأثیر دارد و قبل از خرید پمپ بنزین در استرالیا باید توسط آژانس حفاظت از محیط زیست به طور کامل ارزیابی شود. عدم انجام این کار، یا کشف آلودگی پس از خرید، شما را ملزم به اصلاح زمین به وضعیت ثبت شده قبلی خود می‌کند، که می‌تواند یک امر بسیار پرهزینه و دردسرساز باشد. همراه با ارزیابی زیست محیطی، ممکن است بخواهید موارد زیر را نیز بررسی کنید:
  • هر گونه قوانین خاص ایالتی در مورد پمپ بنزین‌ها
  • سایر الزامات زیست محیطی که باید رعایت شود
  • هرگونه دعوای زیست محیطی قبلی یا فعلی مرتبط با ایستگاه ارائه دهنده خدمات
هزینه های زندگی در استرالیا
  • مالکیت پمپ ها و مخازن
    مخازن سوخت و پمپ‌ها از نکات مهم و کلیدی در عملیات روزانه هر جایگاه سوختی هستند. با این حال، ممکن است آنها همیشه در اختیار فروشنده نبوده و تحت کنترل فرانشیز دهنده ملی یا مالک ملک (در صورت اجاره) باشند. شما باید مطمئن شوید که آیا فروش ایستگاه خدمات شامل انتقال پمپ‌ها، مخازن و خطوط نیز می‌شود یا خیر.
    علاوه بر این، به بررسی وضعیت فعلی و بررسی نشتی و تاریخچه تعمیر، در صورت وجود، و اینکه آیا تجهیزات با الزامات قانونی رایج مطابقت دارند یا خیر، کمک خواهد کرد. اگر هر گونه نشتی یا عملکرد معیوب وجود داشته باشد، نه تنها می‌تواند منجر به از دست دادن سوخت شود، بلکه می‌تواند باعث آلودگی محیطی نیز شود، که می‌توان تا حد زیادی با کمی دقت از آن جلوگیری کرد.

  • هزینه یابی و موقعیت مالی
    خرید پمپ بنزین در استرالیا
    و به عبارتی خرید ایستگاه خدمات در این کشور مستلزم سرمایه گذاری مالی قابل توجهی است. اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا بسیاری از هزینه‌های دیگر به صورت روزانه و مرتبط با اداره کسب و کار وجود خواهند داشت. عوامل متعددی بر هزینه خرید پمپ بنزین تأثیر می‌گذارند، و این امر ضروری است که یک متخصص حرفه‌ای در ارزیابی قیمت منصفانه به شما کمک کند.
  • داشتن تجربه مدیرت پمپ بنزین
    یکی از نکات مهم در موفقیت در این مسیر اینست که شما از حداقل تجربه‌ در زمینه امور پمپ بنزین برخوردار باشید. در واقع اگر شما می‌خواهید واجد شرایط مالی پمپ بنزین شوید، معمولاً باید تجربه قبلی را با موفقیت در یک تجارت در همان صنعت نشان دهید. در صورتی که برای اولین بار امور ایستگاه خدمات را بر عهده گرفته باشید، دریافت تاییدیه وام بسیار سخت‌تر خواهد بود و بانک احتمالاً ترتیبات تامین مالی شما را سالانه بررسی می‌کند.
  • مستقل بودن
    اگر شما فرانشیز را انتخاب کنید تنها یک حق امتیاز خواهید داشت و مخازن، پمپ‌ها و خطوط به عهده شرکت مادر خواهد بود، حتما اگر قرارداد فرانشیز را انتخاب می‌کنید، قبل از امضای قرارداد، شرایط را به طور کامل مطالعه کنید، ولی اگر نمی‌خواهید به یک برند بزرگ بپیوندید، می‌توانید یک ایستگاه خدمات مستقل بخرید. هرچند این بدان معناست که شما مجبور نیستید به یک شرکت بزرگ پاسخ دهید، از طرفی این معنی را نیز دارد که شما با بازاریابی، خرید سوخت و راه‌اندازی ایستگاه خدمات خود از حمایتی که می‌توانید از یک برند بزرگ انتظار داشته باشید، محروم خواهید ماند.

هزینه خرید پمپ بنزین در استرالیا چقدر است؟

خرید پمپ بنزین در استرالیا می‌تواند (به طور متوسط) در برخی موارد بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد. هزینه‌های زیادی برای خرید و راه اندازی پمپ بنزین در استرالیا وجود دارد. اندازه و محل کسب و کار و همچنین ماهیت سرمایه‌گذاری شما بر این هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد. اگر شما با ویزای سرمایه‌گذاری موقت وارد خاک استرالیا شده‌اید امکان دریافت وام بانکی برای شما وجود ندارد به همین دلیل بهتر است شما  یک پمپ بنزین اجاره‌ای داشته باشید، به این معنی که در این شرایط شما فقط صاحب کسب و کار هستید، ولی با توجه به اینکه خرید پمپ بنزین در استرالیا به سرمایه بالایی نیاز دارد در صورت  داشتن شرایط دریافت وام بانکی خرید یک پمپ بنزین برای شما گزینه بهتری خواهد بود چرا که وام بانکی بخش اعظمی از هزینه‌های مورد نیاز شما را تامین می‌کند در اینصورت شما هم مالک و صاحب کسب و کار هستید و هم زمین جایگاه سوخت را خواهید داشت. همچنین باید یک گزارش ارزیابی مکان از سازمان حفاظت از محیط زیست ایالتی که پمپ بنزین را خریداری کرده‌اید ترتیب دهید که این نیز خود می‌تواند هزینه قابل توجهی داشته باشد.

از آنجایی که فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌توانند بر قیمتی که باید بپردازید تأثیر بگذارد، مهم است که قبل از خرید، ارزش کسب و کار را به درستی ارزیابی کنید. از جمله عوامل موثر در تعیین میزان قیمت خرید پمپ بنزین در استرالیا و یا اجاره آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صورت‌حساب‌های مالی سال‌های گذشته
  • برخورداری جایگاه سوخت از برخی دارایی‌های فیزیکی از جمله پمپ‌های بنزین، ماشین آلات، ساختمان‌ها، تجهیزات، انبار و غیره و نیز دارایی‌های معنوی چون سرقفلی تجاری و مالکیت معنوی
  • دارا بودن مدارک و مجوزهای ثبت نام
  • تبحر و تجربه کارمندان، و نرخ دستمزد آنها
  • بررسی شرایط بازار قبل از خرید، از جمله رقابت در منطقه محلی
  • بررسی پیش‌آمدهای آینده و احتمال رشد و پیشرفت جایگاه سوخت در آینده
  • گزارش‌ها و پیش بینی‌های فروش در آینده
  • جزئیات شرایط تامین کننده سوخت
  • داشتن اجاره نامه تجاری

دقت داشته باشید که شاید خودتان نیز بتوانید با اندک دانش و تحقیقی سعی کنید خودتان ارزش یک کسب و کار را محاسبه کنید، ولی برای پیشگیری از بروز و احتمال شکست بهتر است این وظیفه را به یک متخصص بسپارید. مشاوره گرفتن از یک وکیل مهاجرت و یا مراجعه به موسسه‌های مهاجرتی معتبر به شما کمک می‌کند که هم وضعیت مالی خود و هم ارزش هر کسب‌وکاری را که قصد خرید آن را دارید تجزیه و تحلیل کنید. این متخصصان همچنین می‌توانند روندهای بازار را بررسی کنند تا به شما در تعیین ارزش منصفانه پمپ بنزین کمک کنند.

یک طرح بیزنسی برای راه اندازی یک پمپ بنزین در استرالیا شامل موارد زیر است.

برای راه‌اندازی پمپ بنزین در استرالیا ، چندین نکته وجود دارند که حتما بایستی به آنها توجه شود. ابتدا، شما بایستی مطمئن شوید که تمامی مجوزها و اجازه‌های لازم را برای راه‌اندازی این کسب وکار در استرالیا دارید پس به هنگام خرید پمپ بنزین در استرالیا حتما به وجود مجوزهای لازم دقت داشته باشید.

انتخاب یک مکان مناسب برای راه اندازی جایگاه سوخت، که این عامل دومین نکته مهم در راه اندازی این کسب و کار است و البته اگر جایگاه سوخت شما از قبل انتخاب شده است نیاز دارید که بیزینس پلن خود را ارتقاء دهید.

طرح تجاری شما بایستی به صورت دقیق به تحلیل جزئیات مربوط به راه اندازی و یا قوانین مرتبط با مرکز سرویس دهی بنزین بپردازد. نیاز است که شما به قیمت بنزین در استرالیا، تعداد احتمالی مشتریانی که ممکن است داشته باشید، چالش‌های رقابتی که ممکن است با آنها مواجه شوید دقت کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده طرح بیزنسی شما بایستی شامل پیش بینی مالی از جمله هزینه‌های راه اندازی، تعمیر، نوسازی و عملیانی مربوط به جایگاه سوخت باشد.

در نهایت اینکه طرح تجاری شما باید شامل استراتژی‌های بازاریابی برای ایستگاه پمپ بنزین شما نیز باشد، که این استراتژی‌ها شامل انجام تبلیغات، ارتقا، و قیمت‌گذاری بنزین می‌باشد.

مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی یک جایگاه سوخت در استرالیا

 

مجوزهای زیادی برای راه‌اندازی یک پمپ بنزین در کشور استرالیا مورد نیاز است. اگر شما عزیزان خود به دنبال راه‌اندازی یک جایگاه سوخت در استرالیا هستید بایستی به دنبال مجوزهای زیر باشید، در صورتی که قصد خرید پمپ بنزین در استرالیا را نیز دارید بهتر است از وجود مجوزهای زیر اطمینان حاصل نمایید:

اولین گام اینست که مجوز تجاری از خدمات مجوز کسب و کار و اطلاعات استرالیا (ABLIS) بگیرید. این جواز بسته به منطقه و محلی که برای این کسب و کار انتخاب کرده‌اید متفاوت است.

شما باید مجوز ذخیره سازی سوخت را از بخش برنامه ریزی، صنعت و محیط زیست این کشور (DPIE) دریافت کنید. این مجوز برای هر کسب و کاری که نیاز به ذخیره بیش از ۲۰۰ لیتر سوخت داشته باشد نیاز است.

شما باید برای مجوز ساخت یا تغییر یک مرکز ذخیره سازی سوخت از شورای محلی خود درخواست دهید. بعد از ساخت محل ذخیره سازی سوخت، حال شما باید یک مجوز بهره‌برداری را از DPIE دریافت کنید. اخذ مجوز برای فروش سوخت به مردم نیز الزامی است.

در نهایت اینکه شما باید بیزینس خود را در اداره مالیات استرالیا ( ATO) ثبت کنید. این تضمین می‌کند که کسب و کار شما با تمام قوانین مالیاتی و ثبت نام این کشور مطابقت دارد.

در آمد روزانه یک پمپ بنزین در استرالیا چقدر است؟

درآمد تقریبی صاحبان یک پمپ بنزین در استرالیا چیزی حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ دلار در روز است. هرچند که این مقدار می‌تواند بسته به موقعیت مکانی جایگاه سوخت، نوع پمپ بنزین که آیا مستقل و یا زنجیره‌ای است و … متغیر باشد. برای مثال یک مرکز سرویس دهی کوچک در منطقه روستایی درآمد کمتری نسبت به یک جایگاه سوخت زنجیره‌ای در یک شهر بزرگ خواهد داشت. فاکتورهای زیادی میزان درآمد روزانه یک پمپ بنزین را تحت تاثیر قرار می‌دهند که مهمترین آنها نیز قیمت بنزین در استرالیا است.

قیمت بنزین در استرالیا به طور مرتب در نوسان است و دارندگان پمپ بنزین باید قیمت‌های خود را بر این اساس تنظیم کنند. سایر فاکتورها شامل هزینه‌های برق،  هزینه نیروی کار و هزینه رقابت با سایر پمپ بنزین‌ها است. در نتیجه، صاحبان پمپ بنزین سود خود را از فروش با قیمت بالاتر از قیمت خرید بنزین به دست می‌آورند، و به تفاوت بین قیمت عمده فروشی بنزین و قیمت خرده فروشی به عنوان نرخ رک شناخته می‌شود. تفاوت‌های قیمت بنزین ممکن است از منطقه‌ای به منطقه دیگر و یا حتی از یک پمپ بنزین به پمپ بنزین دیگر بسیار زیاد و چشم‌گیر باشد.

پمپ بنزین‌ها در مناطق روستایی اغلب حاشیه سود بیشتری نسبت به پمپ بنزین‌های شهری دارند زیرا رقابت کمتری دارند. مقدار درآمدی که صاحبان پمپ بنزین‌ها دارند به مدل تجاری آنها نیز بستگی دارد، برخی از صاحبان ترجیح می‌دهند به ازای فروش میزان زیادی بنزین سود کمتری کسب کنند، درحالیکه برخی دیگر بر فروش بنزین درجه یک با قیمت بالا تمرکز می‌کنند. در نهایت این به هر مالک بستگی دارد که چه استراتژی قیمت‌گذاری را روی بنزین انتخاب کند.

سخن پایانی

بسیاری از افراد با هدف اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام به سرمایه‌گذاری از طریق خرید پمپ بنزین در این کشور می‌نمایند، چرا که این نوع تجارت در صورت موفقیت گردش مالی بسیاری برای متقاضی داشته و فرد می‌تواند بعد از ۴ سال اقامت در استرالیا و مشغول به کار بودن اقامت دائم این کشور را کسب کند. شما عزیزان با ارزیابی مزایا و معایب خرید پمپ بنزین در استرالیا، متوجه خواهید شد که موقعیت مکانی عالی، امکانات خوب و مواردی از این قبیل، می‌تواند با ایجاد جریان‌های درآمدی متعدد، به سودآوری سریع کسب و کار شما کمک کند. البته فاکتورهای متعدد خارج از کنترلی نیز وجود دارند که با تاثیر منفی در نحوه خدمت رسانی شما به مردم ممکن است شما را از راه اندازی این کسب و کار دلسرد کند، به همین دلیل داشتن دانش و اطلاعات کافی قبل از هر نوع اقدامی یک امر ضروری است که تنها توسط افراد متخصص در این زمینه میسر خواهد شد.

یونیک ویزا یکی از موسسات مهاجرتی معتبر است که به طور خاص در زمینه مهاجرت به استرالیا فعالیت داشته و ارتباط تنگاتنگی با بخش‌های مختلف اداره مهاجرت استرالیا دارد بنابراین، می‌تواند به شما عزیزان در راستای انتخاب موقعیت‌های مناسب و اقدام به مهاجرت از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور و اقدام به خرید پمپ بنزین در استرالیا کمک‌های شایانی داشته باشد.

 

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات