شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

مهندسین ایرانی موفق در استرالیا چه نمره pte دارند؟

تعیین سطح زبان برای مهاجرت به استرالیا
یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲
نویسنده:

یکی از سوال‌هایی که این روزها برای ویزای کار استرالیا یا ویزای اسکیل‌ ورکر  پرسیده می‌شود داشتن نمره بالای pte است.

در این مقاله در مورد این نمره و اینکه سازمان‌ مهندسین استرالیا چه مدرک زبانی را قبول دارد صحبت خواهیم کرد.

آزمون انگلیسی پیرسون یا همان pte که مخفف (Pearson Language Tests) است یک آزمون کامپیوتری است که مهارت‌های انگلیسی افرادی که زبان مادری آنها غیر انگلیسی است و قصد دارند برای دوره‌های دانشگاهی یا کار در کشورهای انگلیسی زبان درخواست کنند، ارزیابی می‌کند. سه نسخه یا ورژن از این آزمون وجود دارد: عمومی PTE Academic، General و Young Learners.

دلایل تمایل مهندسین به ارائه PTE به جای آیلتس

در حقیقت مهندسینی که تمایل به مهاجرت به استرالیا را دارند تنها نیاز به آیلتس ندارند بلکه می‌توانند با مدرک pte یا تافل (در صورتی که آزمون تافل را قبل از ۲۵ جولای ۲۰۲۳ داده باشند) هم کارهای مهاجرت را انجام دهند. ولی مدرک pte و آیلتس را بدون آنکه مهم باشد چه وقت آن را گرفته‌اند مورد قبول اداره مهاجرت استرالیا است. پس این تصور که مدرک pte بیشتر مورد قبول سازمان مهندسین استرالیا است اشتباه است.

شاید علت اینکه مهندسین به ارائه PTE به جای آیلتس علاقه دارند این باشد که این آزمون کامپیوتری است ولی همان‌گونه که توضیح دادیم لزومی نیست که حتماً باید مدرک pte ارائه دهید.

به طور کلی اگر به‌عنوان مهندس حرفه‌ای اقدام به مهاجرت به استرالیا می‌کنید سازمان مهندسین در قسمت اسسمنت از شما نمره‌ی ۶ در آیلتس در هر چهار مهارت نوشتن، صحبت، مهارت شنیداری و درک مطلب یا معادل آن را در آزمون PTE آکادمیک خواهد خواست.

حداقل نمره PTE مورد نیاز برای مهاجرت مهندسین به استرالیا

حداقل نمره لازم PTE آکادمیک برای مهاجرت مهندسین به استرالیا حداقل نمره  ۵۰ در هر ۴ مهارت است که  که معادل آیلتس ۶ می‌باشد. توجه داشته‌باشید شما باید در هر چهار مهارت به نمره لازم برسید. اگر اینجا بگویید که من تافل دارم آیا می‌توانم برای مهاجرت اقدام کنم جواب ما بله است البته به شرطی که شما مدرک تافلی داشته باشید که در لسیننگ نمره ۱۲، ریدینگ ۱۳، رایتینگ ۲۱ و اسپیکینگ ۱۸ باشد.

نمره زبان برای مهاجرت مهندسان

مهندسین موفق ایرانی چه نمراتی دارند؟

وقتی صحبت از مهندسین موفق می‌آید فقط دانستن کار و عملیات‌های کاری نیست بلکه شما باید بتوانید به‌خوبی با اطرافیان و همکاران‌تان ارتباط برقرار کنید به همین خاطر حداقل نیاز به آیلتس ۶ و یا همان معادل PTE50 را خواهید داشت. طبیعتاً هرچقدر سطح زبان انگلیسی شما به‌خصوص در زمینه تخصص شما بالاتر باشد شانس یافتن کار شما هم بیشتر باشد.

اما در نظر داشته باشید وقتی صحبت از ویزای اسکیل‌ورکر یا همان ویزای مهارت و تخصص استرالیا به میان می‌آید معادلات تغییر خواهد کرد و امتیازات زبان انگلیسی در آیلتس ۶ و یا pte 50برابر صفر خواهد بود ولی در هرصورت حداقل نمره‌ای است که شما باید در زبان کسب کنید تا راه مهاجرت را برای خود آسان کنید.

در یونیک ویزا ما پرونده‌هایی داشته‌ایم که در آن مراجع با کسب  امتیازات غیر از زبان به سطح امتیاز مورد‌نظر آن که عدد ۶۵ است دست یافته است و با همان آیلتس ۶ ویزای وی صادر شده است . ضمن اینکه می‌توان کد شغلی‌هایی مانند تکنسین‌های مهندسی انتخاب کرد تا اسسمنت آن به جای سازمان مهندسین استرالیا به ادارات اسسمنت دیگری سپرده شود و در شروع کار از شما مدرک زبان خواسته نشود.

با تمام این صحبت‌ها باز نمی‌توان تاثیر نمره زبان را نادیده گرفت بعضی از ایالت‌ها از متقاضیان نمره‌ ۷ آیلتس را می‌خواهند یا اگر شما نمره بالاتر pte مثلا نمره ۶۵ یا معادل آن را در تافل و آیلتس داشته باشید ۱۰ امتیاز به پرونده شما اضافه خواهد شد.

اگر از ما بپرسید که خب ما چه کنیم؟ جواب خواهیم داد حتماً سعی کنید نمره بالاتری در زبان انگلیسی به دست بیاورید با این فرض که شما آیلتس ۷ داشته باشید کمک بالایی به پرونده شما خواهد کرد؛ با این نمره هم امتیازات شما افزایش پیدا خواهد کرد هم شانس یافتن اسپانسر ایالتی در پروسه اسکیل ورکر و ویزای ساب کلاس ۱۹۰ یا ۴۹۱ بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم جهت ارزیابی خود برای اینکه بدانید امتیازات شما برای مهاجرت به استرالیا کافی است از فرم ویژه ارزیابی ویزای تخصصی و مهارت اقدام کنید.

https://uniquevisa.net/%D9%81%D8%B1%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA%DB%8C/specialvisa/

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات