شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

بوی قرمه سبزی در ملبورن، رستوران های ایرانی شهر ملبورن را بشناسیم

رستوران های ایرانی ملبورن
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲
نویسنده:

از ملبورن تا تهران سلام، باید بگوییم غذای اصیل و داغ ایرانی در ملبورن غنیمت است چون هیچ چیز مثل غذای وطنی نمی‌تواند دل مهاجران ایرانی را که دور از وطن هستند این‌گونه شاد کند.

در این مقاله سعی کرده‌ایم بدون آن‌‌که به هر رستوران نمره‌دهی کنیم صرفاً آن را معرفی کرده و توصیفی در مورد محل و غذاهای سرو شده در آن بگوییم و در انتها ، آدرس وبسایت و نشانی آن را بگذاریم.

 اگر به این رستوران‌ها رفته‌اید یا آن را می‌شناسید لطفا نظر خود را در مورد این محل‌ها و غذاهای‌شان برای ما بنویسید و اگر رستوران ایرانی دیگری در ملبورن می‌شناسید که نامش در این لیست وجود ندارد ممنون می‌شویم در قسمت کامنت‌ها نام و آدرس آن را بنویسید. سعی می‌کنیم این مقاله را فصل به فصل آپدیت کنیم تا بهترین رستوران‌های ایرانی در ملبورن از قلم نیفتند.

رستوران‌های ایرانی ملبورن

هرکدام از این رستوران‌ها یک چیز مشترک دارند، غذای ایرانی که طبیعتاً توسط آشپزهای ایرانی پخته می‌شوند و احتمال زیاد کارکنان هم فارسی‌زبان هستند. پس اگر دلتان برای وطن تنگ شده یا صحبت با یک هم‌وطن بهتر است سری به این رستوران‌های ایرانی بزنید.

۱- رستوران ایرانی حافظ 

رستوران حافظ کارش را از سال ۲۰۱۳ شروع کرده‌است و از رستوران‌های خوش‌نام ایرانی در ملبورن است که نقدهای بسیار خوبی در مورد غذا و رفتار خوب کارکنانش دریافت کرده است. غذاهای سنتی ایرانی در رستوران حافظ نمره‌ خوبی گرفته‌اند.

در این رستوران غذاهای سنتی از قبیل انواع کباب مثل کباب کوبیده ، شیشلیک ، چنجه ، برگ، جوجه‌کباب در کنار سایر غذاهای سنتی ایرانی مانند انواع پلوهای رنگ‌و ورانگ مثل زرشک پلو، باقالی پلوی و غیره سرو می‌شود.

انواع خورش‌های سرو شده در این رستوران را نباید از قلم انداخت. مانند غذای محبوب قورمه سبزی، خورش‌بامیه ، قیمه بادمجان ، خورش فسنجان و انواع سالاد در لیست غذای رستوران حافظ وجود دارد. برای گیاهخواران (وجترین‌ها)هم غذاهای گیاهی سنتی مثل خورشت کرفس، کوکوسبزی را در منوی این رستوران مشاهده می‌شود. دسرهای خوشمزه و سنتی هم در این رستوران سرو می‌شود. 

رستوران حافظ ملبورن

وبسایت: https://hafezrestaurant.com.au/

آدرس:۴۵۸-۴۶۰ Bridge Rd, Richmond VIC 3121

۲- رستوران فارس فود

این رستوران ایرانی منوی خوبی از انواع چلو ماهیچه، کباب و خورش‌های ایرانی و برنج زعفرانی دارد. شاید از نظر طراحی تفاوت زیادی با رستوران‌های مشابه خارجی نداشته باشد ولی همین که وارد می‌شوید و منظره زیبای غذاها را ببینید و بوی غذاها را حس کنید حس خوب وطن دوباره در شما تداعی می‌شود. فارس فود حالت سلف سرویس مانند دارد و شما می‌توانید به پرسنل بگویید که از غذای دلخواه شما بکشد. همچنین این رستوران خدمات بیرون بر هم ارائه می‌دهد.

آدرس: T11/480 Collins St, Melbourne VIC 3000، 

رستوران فارس فود

۳- رستوران ایرانی عالی قاپو در ملبورن

عالی قاپو در ملبورن یک فضای سنتی ایرانی دارد که برای هموطنان یزدی و اصفهان بسیار آشناست، از رنگ دیوارها بگیر تا طاقی که یادآور رستوران‌ها و اقامتگاه‌های سنتی است. این محیط دلنشین برای کسانی که می‌خواهند دوستان خود را با دنیای قدیم ایران آشنا کنند حتما جذاب خواهد بود. سرویس بشقاب‌ها و ظروف همان طرح‌های قدیمی هستند که اگر به یزد و اصفهان رفته باشید دیده‌اید.

در هرصورت نمی‌توان به‌راحتی از تاثیر خوبی که فضا بر روی شما می‌گذارد گذشت. غذاها شامل انواع سالاد و پیش غذا مثل سالاد الویه، ماست و خیار و دیگر استارتر‌ها هستند و در ادامه خورش‌های شناخته شده ایرانی و انواع غذاهای گوشتی مثل کباب کوبیده و گوجه، جوجه کباب زعفرانی و غیره در این رستوران تهیه و سرو می‌شود.

رستوران عالی قاپوی ملبورن

وبسایت: https://persianrestaurant.com.au/

آدرس: ۸۴۰ High St, Kew East VIC 3102

۴-رستوران Sahara Breeze

رستوران ایرانی ساهارا Sahara Breeze محیط بزرگی دارد و شبیه به رستوران‌های بالا شهر در تهران است، فهرست کباب‌ها متنوع است و شامل انواع کباب‌های برگ، کوبیده، لقمه، چنجه و دیگر آیتم‌هایی که معمولاً در کنار بشقاب کباب ایرانی سرو می‌شود .

بیشترین چیزی که در منوی این رستوران جلب توجه می‌کند و چشم ما را می‌گیرد تنوع کباب‌ها هستند که می‌تواند برای دوستداران این غذا تبدیل به مکانی محبوب شود. علاوه بر این، در منوی این رستوران دسرهای شیرین مثل باقلوا و بستنی سنتی ایرانی وجود دارد. 

رستوران ساهارا ملبورن

آدرس: ۲۸۸ Victoria St, Richmond VIC 3121

۵- رستوران ایرانی Persian Room 248

دیگر رستوران ایرانی که علاوه بر اینکه می‌توانید در محل غذا صرف کنید و هم به صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کند رستوران ایرانی ۲۴۸ است که غذاهای ایرانی لذیذی می‌پزد . در منوی این رستوران برای پیش غذا کشک بادمجان، میرزا قاسمی و دیگر غذاهای ایرانی وجود دارند. کباب‌ها که جزو اصلی منوی ایرانی است در لیست غذاهای این رستوران موجود است.

رستوران 248 ملبورن

وبسایت:https://persohomestylegrillkebabs.business.site/

آدرس: ۲۴۸ Toorak Rd, South Yarra VIC 3141

در پایان مقاله همان‌طور که در بالا گفتیم اگر به رستوران‌های ایرانی دیگری رفتید که از سرویس‌دهی و غذاهای آن راضی بودید. لطفاً برای ما در قسمت نظرات بنویسید که منتظر خواندنشان هستیم.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
  • سحر سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

    رستوران ایرانی فارسی که در سیدنی هست رو نام نکردید.بهترین رستوران ایرانی اون منطقه

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات