شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا

سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱
نویسنده:

بازار داغ مهاجرت در سالهای اخیر بر کسی پوشیده نیست و این تصمیم بنا بر شرایط هر کس و به دلایل مختلف می تواند اتفاق بیفتد. اما در نهایت مهمترین مسئله انتخاب بهترین مقصد برای اقامت دائمی و ادامه ی زندگیست.

مهاجرت به استرالیا از سالهای گذشته تا کنون مورد دلخواه ایرانیان بوده و بسیاری از ایرانیان پس از بررسی های جامع و دقیق، مهاجرت به استرالیا را به عنوان تصمیم نهایی خود انتخاب می کنند. اما دلایل علاقه ایرانیان به مهاجرت به استرالیا چه مواردی می تواند باشد؟ در اینجا برخی از مهمترین دلایلی که می تواند به شما هم در انتخاب کمک نماید را بررسی می کنیم.

 

مزایای مهاجرت به استرالیا:

۱-      مهاجرت به استرالیا به علت سطح بالای رفاه اجتماعی و اقتصاد پویا

استرالیا از دیرباز کشوری با اقتصاد بسیار فعال و پویا بوده و پیشرفت و توسعه ی اقتصادی یکی از مهمترین دغدغه های دولت و همچنین مردم استرالیاست. از این رو بکارگیری آخرین تکنولوژی های روز دنیا و استفاده از برترین متخصصین موجب ارتقا پیوسته ی این کشور از لحاظ اقتصادی و به تبع آن پیشرفت شرایط رفاهی در این کشور شده است. لذا مهاجرت به استرالیا برای نیروهای متخصص و حتی افراد عادی یکی از بهترین گزینه ها میباشد.

 

۲-   مهاجرت به استرالیا بدلیل جغرافیای خاص و منحصربفرد آن

استرالیا طبیعت بسیار بکری دارد و تنوع آب و هوایی و طبیعی آن باعث جذب متقاضیان مهاجرت به استرالیا شده است. همچنین این کشور با داشتن منابع طبیعی فراوان و انواع معادن در اقصی نقاط کشور موجب جذب سرمایه گذاران در این بخشها میشود. صنعت توریسم نیز یکی از پر رونق ترین صنعت ها در استرالیا بوده و سالانه درآمد بسیار بالایی برای آن به ارمغان می آورد.

 

۳-   مهاجرت به استرالیا به علت درصد بالای اشتغال بکار و نیاز به نیروهای متخصص

میتوان گفت یکی از مهمترین دلایلی که افراد مهاجرت به استرالیا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب میکنند همین مورد باشد. نرخ بالای اشتغال و تولید و همینطور استقبال از کارآفرینان جدید و جذب نیروهای متخصص برای اشتغال در موقعیت های شغلی جدید، مهاجرت به استرالیا را به یکی از مقاصد اصلی نیروهای متخصص و کارآفرینان تبدیل کرده است.

 

۴-  مهاجرت به استرالیا به علت مهاجر پذیری از انوع ملیت ها و فرهنگ های مختلف

استرالیا از معدود کشورهاییست که میتوان گفت مهاجران تجربه ی نژادپرستی را در آن ندارند. از آنجا که مهاجرت به استرالیا نه تنها برای ایرانیان یا ساکنان جهان سوم، بلکه حتی مقصدی برای اروپاییان و آمریکاییهاست، تنوع بالایی از فرهنگ ها و اقوام و ملیتهای مختلف با احترام و کاملا مسالمت آمیز در کنار هم زندگی میکنند.

 

۵-  مهاجرت به استرالیا بدلیل کیفیت بالای تحصیل در همه ی مقاطع

سیستم آموزشی استرالیا جزو به روزترین سیستم های آموزشی دنیا بوده و مدارس دولتی و خصوصی با بهترین کیفیت های آموزشی و بروزترین امکانات، آموزش دانش آموزان را از دوره ی دبستان تا دبیرستان بر عهده دارند. همچنین دانشگاههای استرالیا را میتوان جزو بهترین دانشگاه های جهان برشمرد و در حال حاضر ۷ دانشگاه استرالیا جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در رتبه بندی QS قرار دارد از این رو مهاجرت به استرالیا برای تحصیل امروزه یکی از گزینه های اصلی دانش آموزان و دانشجویان میباشد.

۶-  مهاجرت به استرالیا بدلیل حقوق شهروندی سطح بالا و امنیت کامل

استرالیا در زمینه ی حقوق شهروندی در زمره ی اولین کشورهای دنیا قرار دارد. قوانین حمایت از خانواده، حمایت از زنان و کودکان، بررسی های پیوسته ی شرایط فرزندان، اعطای وام های مناسب برای خرید منزل و راه اندازی کسب و کار …. همگی از مزایای مهاجرت به استرالیا ست. همچنین بر طیق آمار استرالیا از لحاظ درجه ی امنیت جزو اولین کشورهای دنیا محسوب میشود.

 

۷-  انواع و اقسام ویزاها و راههای مختلف مهاجرت به استرالیا

استرالیا از معدود کشورهاییست که بیش از ۱۰۰ نوع ویزای مختلف و راههای بسیار متنوعی برای مهاجران قرار داده تا بتوانند از طرق مختلفی به اقامت این کشور امیدوار باشند. از مهمترین دسته ویزاهای استرالیا میتوان به ویزاهای تحصیلی، ویزاهای تخصص و مهارت، ویزاهای سرمایه گذاری و کارآفرینی، ویزای تلنت و نخبگان، ویزای فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر، ویزاهای توریستی بلند مدت، ویزاهای پیشنهاد شغلی و ویزاهای کار پس از تحصیل اشاره کرد.

ویزای استرالیا

 

معایب مهاجرت به استرالیا:

موارد بالا را می توان مهمترین دلایل انتخاب متقاضیان مهاجرت به استرالیا در نظر گرفت. هر چند مهاجرت به استرالیا هم مانند هر کشوری دارای معایبی نیز میباشد که از میان آنها میتوان به دور بودن این کشور از اکثر کشورهای دنیا، بالا بودن هزینه های زندگی و مالیات ها، قوانین سختگیرانه که عادت کردن به آنها زمانبر است و در نهایت خطرات وجود حیات وحش که گاهی با زندگی انسانها در هم می آمیزد عنوان کرد. اما با مقایسه بین مزایا و معایب میتوان دریافت که مزایای مهاجرت به استرالیا برای اکثر افراد وزنه ی سنگین تری به نسبت معایب آن خواهد بود.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
  • کامران چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

    استرالیا بهترین کشور برای مهاجرته هم وضعیت اقتصادی خوبی داره هم بازار کارعالی

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات