شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

تاثیرات تغییرات ویزای موقت کار (۴۵۷) روی کسب و کار های استرالیایی و کارگران

سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱
نویسنده:

تغییرات اخیر ویزای کار موقت استرالیا بیش از این که یک تغییر نام ساده باشد یک تغییر مشکل ساز برای دارندگان ویزا و کارفرمایان استرالیایی آنان است.

تعداد بسیاری از دارندگان ویزای کار موقت که پیش از این یک راه قانونی برای رسیدن به اقامت دائم پیش روی خود می دیدند اکنون به بن بست رسیده اند. آنها می توانند ویزای خود رایک بار به مدت ۲ سال تمدید کنند، در غیر این صورت مجبور به ترک خاک استرالیا هستند. این شرایط برای کسانی است که شغل آنها جزو مشاغل لیست STSOL است اما در لیست MLTSSL نیست. (تقریبا ۶۰ درصد دارندگان ویزا)

کارفرمایان استرالیایی با مشکل حفظ عوامل کلیدی خود که با ویزای ۴۵۷ در استرالیا هستند مواجه شده اند. عواقب این تغییرات هنوز به طور کامل در حیطه بازار کار حس نشده است.برخی صنایع از جمله بخش آموزش، نفت و گاز، حمل و نقل، علم و دانش و مهندسی هدف اصلی طرح حذف مشاغل بوده اند.

همچنین هزینه های ویزای کار موقت جدید قرار است افزایش یابد که کل پروسه این ویزا را سخت تر خواهد کرد.همانطور که پیش تر گفته شد راه تبدیل ویزای ۴۵۷ به اقامت دائم بسته شده است. این به این معنی است که فقط مهاجرانی که کارفرمای آنها اثبات کند که برای ۲ سال پیاپی به حضور آنها نیاز خواهد داشت امکان دریافت اقامت دائم را دارند.

در حال حاضر برای کسانی که شغل آن ها در لیست STSOL هست اما در لیست MLTSSL موجود نیست گزینه های کمی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. این مساله باعث خواهد شد استرالیا تعداد زیادی نیروی ماهر در زمینه های مهم صنعتی و تجاری را از دست بدهد.انتظار می رود با این تغییرات درخواست ها برای ویزای تخصص و مهارت استرالیا افزایش یابد.

در آپریل ۲۰۱۷ بیش از ۲۰۰ شغل از لیست مشاغل مورد قبول برای ویزای ۴۵۷ حذف شدند. بیشتر این مشاغل دارای درخواست بالایی نبوده اند. ۱۴۷ شغل در سال گذشته کمتر از ۱۰ درخواست موفق ویزا داشته اند، از این تعداد ۶۳ شغل هیچ درخواست موفقی نداشته اند. به طور کلی مشاغل حذف شده حدود ۸ درصد ویزا های صادر شده در سال مالی ۲۰۱۶/۲۰۱۵ را شامل می شود.

مشخص نیست که چرا شغلی مانند مدیر تحقیق و توسعه از این لیست حذف شده اما شغل مدیر سالن زیبایی در این لیست باقی مانده است! خوشبختانه رشته استاد دانشگاه از این لیست حذف نشده است.

About مهدی کیوانی

مهدی کیوانی هستم، وکیل سازمان مهاجرتی یونیک ویزا فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه ویکتوریا و دارای مجوز فعالیت از سازمان مارا (Migration Agents Registration Authority )، با شماره ثبت MARN 2217813 میباشم. در طول سالهای متوالی فعالیت در حوزه اخذ ویزاهای استرالیا تمام تلاش خود را به کار گرفته ام تا بهترین خدمات را به کلاینت های گرامی ارائه دهم. تمامی پرونده‌های موکلین مستقیماً زیر نظر اینجانب بررسی میگردد تا درخواست ویزا مطابق به روز ترین قوانین و با کمترین میزان ریسک ثبت گردد.
در مقالاتی که منتشر میکنم سعی دارم تا اطلاعات مهم و اصلی که برای مهاجرت نیاز دارید را بصورت رایگان و موثق در اختیارتان قرار بدهم.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران