شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

هزینه های مهاجرت به استرالیا(مهاجرت کاری و تحصیلی)

پول لازم برای مهاجرت به استرالیا
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳
نویسنده:

هزینه‌ مهاجرت به استرالیا چقدر است؟ این  سوال اگر مهم‌ترین سوال برای مهاجران نباشد حتماً از اساسی‌ترین سوالات آنان است. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

– شرکت مهاجرتی یونیک ویزا بفرمایید؟

+خسته نباشید می‌خواستم ویزای استرالیا بگیرم، هزینه‌ش چقدر میشه؟

  • چه نوع ویزایی می‌خواهید؟
  • شما لطفاً قیمت این ویزاهای معمول رو که مردم باهاشون مهاجرت می‌کنند بگین ما خودمون تصمیم می‌گیریم
  • منظورتون ویزای کاری یا تحصیلی هست؟
  • شما حالا یه رقم حدودی بهمون بگین از قیمت این ویزاها تا ما تکلیف خودمون رو بدونیم
  • باور کنید اینطوری نمیتونم بهتون اطلاعاتی که می‌خواهید رو بدم

تققققق

هزینه ویزا استرالیا

بله درست متوجه شدید، گفتگوی بالا یک نمونه  از صدها تماس تلفنی است که  ما هر روزه در یونیک ویزا با ارباب رجوع داریم. البته این یک نمونه‌ی نسبتاً ناخوشایند بود . اما در هر صورت هدف ما این است که به شما بگوییم نمی‌توانیم بدون داشتن هیچ اطلاعاتی در مورد کاری که قرار است انجام بدهید به شما اطلاعاتی در مورد هزینه‌ ویزا استرالیا بگوییم. جواب این سوال به  چند موضوع بستگی دارد از اینکه چه نوع ویزایی می‌خواهید (تحصیلی، توریستی،  کاری و …) تا اینکه با چه شرایطی می‌خواهید وارد آن کشور شوید(ویزای تخصص و مهارت، جاب آفر و…)چند نفر هستید؟ چه زمانی قصد مهاجرت دارید   و…

کشور استرالیا بیشتر از ۱۰۰ نوع ویزا دارد، تعدد و تنوع این ویزاها سبب می‌شود که هر شخصی بسته به هر نیازش بتواند به این کشور وارد شود ولی از طرف دیگر هر کدام از این ویزاها نیز به یک پیش‌نیاز احتیاج دارند. مثلاً برای گرفتن ویزای تخصص و مهارت نیاز به اسسمنت دارید و هزینه اسسمنت (ارزیابی مدارک) هم جدای از دیگر مخارجی است که شخص در مسیر مهاجرت باید بپردازد .

ساده‌ترین راه برای اینکه بدانید هزینه‌ای که اداره‌ی مهاجرت بابت هر نوع ویزایی از شما خواهد گرفت چقدر است، سر زدن به وبسایت رسمی اداره‌ی مهاجرت استرالیا و سپس قسمت هزینه‌ها است.

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/visa-pricing-estimator

راهنمای استفاده از سایت اداره‌ی مهاجرت برای فهمیدن هزینه مهاجرت به استرالیا

به این شکل دقت کنید

هزینه سفر استرالیا

در قسمت کشویی نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب کنید، قبلاً به شما گفتیم که تعداد ویزاهای استرالیا بسیار زیاد است پس اگر در مورد نوع و ساب کلاس ویزا مطلع نیستید حتماً مشاوره بگیرید.

بسته به هر کدام از ویزاها تعداد گزینه‌هایی که در شکل می‌بینید کمتر یا بیشتر خواهد بود. به طور مثال برای ویزای اسکیل ورکر موقت منطقه‌ای ساب کلاس ۴۹۱ این گزینه‌ها را باید پر کنید.

تاریخ را وارد کنید. مشخص کنید که متقاضی از قبل در استرالیا حضور دارد یا خیر، در قسمت‌های پایین باید بنویسید که چند متقاضی بالاتر و پایین‌تر از سن ۱۸ سال شما را همراهی خواهند کرد.

با پر کردن گزینه‌های فرضی به این رقم رسیدیم.

رقم هزینه ی ویزا استرالیا

هشدار: اگر گزینه‌ها را به درستی پر نکنید با این پیام خطا مواجه خواهید شد

پیام هشدار سایت هزینه ویزای استرالیا

هزینه وکیل مهاجرت به استرالیا

معمولاً وکلای مهاجرت به طور رسمی دستمزد و یا حق‌الوکاله‌ی خود را اعلام نمی‌کنند، این موضوع بستگی به موضوع پرونده‌ی شما دارد.  اما برای اینکه بدانید که هزینه‌ی معمول وکلای مهاجرت چقدر است بهتر است با چند دفتر رسمی مهاجرت تماس بگیرید واستعلام بگیرید.  به این موضوع هم دقت کنید که اگر به دنبال گرفتن ویزای استرالیا هستید وکیلی را انتخاب کنید که شماره‌ی مارا داشته باشد و در ایران و استرالیا دفتر داشته باشد.  رزومه‌ی وی را هم بررسی کنید تا تعداد پرونده‌های موفق وی را بدانید. معمولاً حق‌الوکاله یک وکیل مهاجرت به استرالیا از ۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

هزینه اسسمنت (ارزیابی سوابق کار و مدرک تحصیلی)

مشاوره‌ی اولیه در یونیک ویزا رایگان است. اما برای گرفتن اسسمنت از ادارات مربوطه در استرالیا هزینه‌ای نسبت به روند مهاجرت و نوع پرونده دریافت خواهد شد(به طور مثال ACS سازمانی است که مسئولیت ارزیابی مدارک مهندسان کامپیوتر را به‌عهده دارد)، هزینه‌ی اسسمنت هر کدام از این سازمان‌ها متفاوت است برای اینکه دقیقاً بدانید هزینه‌ای که این سازمان‌ها بابت ارزیابی مدارک شما می‌گیرند چقدر است به  لینک این سازمان ها سری بزنید به عنوان مثال لینک هزینه ارزیابی در سازمان VETASSESS:

https://www.vetassess.com.au/skills-assessment-for-migration/professional-occupations/skills-assessment-fees-for-professional-occupations

برای اینکه بدانید هزینه‌ها از چه قرار است بهتر است با مشاوران یونیک ویزا تماس بگیرید.

هزینه ترجمه مدارک برای مهاجرت استرالیا

هزینه ترجمه مدارک به این بستگی دارد که مدارک شما با مترجم دارای  مهر ناتی(مترجمین مورد تایید دولت استرالیا) ترجمه شود یا با ترجمه رسمی دادگستری.

معمولاً ترجمه با مهر ناتی هزینه‌ی کمتری دارد. اما در هر صورت اگر از این روش استفاده می‌کنید باید بدانید که مبلغ ترجمه با توجه به نوع و تعداد مدارک می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

هزینه برای ویزای اسکیل ورکر استرالیا

هزینه برای ویزای اسکیل ورکر  در صورت داشتن وکیل به ۳ بخش تقسیم می‌شود: هزینه‌ی اسسمنت سازمان مربوط با مهارت شخص، حق‌الوکاله وکیل مهاجرت، هزینه ویزا اپلیکیشن که اداره‌ی مهاجرت دریافت می‌کند.

هزینه های جانبی(بلیط، اسکان اولیه و تست پزشکی)

به طور کلی هزینه‌های جانبی بلیط و اسکان به این ربط دارد که شما در چه فصلی اقدام به مهاجرت می‌کنید، به طور مثال معمولاً در ماه ژانویه  که فصل تعطیلات است شاید هزینه‌ها بالاتر برود، هزینه‌ی اسکان هم به این بستگی دارد که کجا را برای اقامت انتخاب کنید(هتل، Airbnb، خانه و …) معمولاً هزینه‌ی اقامتگاه‌ها ارزان‌تر از هتل‌هاست. هزینه‌ای هم که بیمارستان‌های مورد تایید سفارت استرالیا در سال ۱۴۰۳  بابت تست پزشکی دریافت می‌کند ۶ میلیون تومان است(برای بعضی ویزاها مثل ویزای اسکیل ورکر این تست اجباری است.)

هزینه بلیط هواپیما به استرالیا

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمام جوانب هزینه‌های مهاجرت به استرالیا را بررسی کنیم، در نظر داشته باشید که تسلط یا آشنایی به زبان انگلیسی می‌تواند برای برنامه‌ریزی این هزینه‌ها و دانستن آن به شما کمک شایانی بکند. اگر دوباره نیاز به کمک داشتید می‌توانید روی خدمات مشاوره مهاجرت به استرالیا یونیک ویزا حساب کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید به محاسبه‌گر امتیازات سری بزنید و اگر می‌خواهید یک مشاوره رایگان از یونیک ویزا داشته باشید کافی‌است که فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا را پر کنید.

فرم ارزیابی ویزای تخصصی و مهارت

About مهدی کیوانی

مهدی کیوانی هستم، وکیل سازمان مهاجرتی یونیک ویزا فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه ویکتوریا و دارای مجوز فعالیت از سازمان مارا (Migration Agents Registration Authority )، با شماره ثبت MARN 2217813 میباشم. در طول سالهای متوالی فعالیت در حوزه اخذ ویزاهای استرالیا تمام تلاش خود را به کار گرفته ام تا بهترین خدمات را به کلاینت های گرامی ارائه دهم. تمامی پرونده‌های موکلین مستقیماً زیر نظر اینجانب بررسی میگردد تا درخواست ویزا مطابق به روز ترین قوانین و با کمترین میزان ریسک ثبت گردد.
در مقالاتی که منتشر میکنم سعی دارم تا اطلاعات مهم و اصلی که برای مهاجرت نیاز دارید را بصورت رایگان و موثق در اختیارتان قرار بدهم.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران