شماره تماس 021-88545324
UniqueVisa Logo

اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در استرالیا

پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱
نویسنده:

دانشجویان بین المللی

پس از فارغ التحصیلی می توانند از ویزای کار پس از تحصیل (ساب کلاس ۴۸۵) استفاده کنند. این ویزا فقط به افرادی تعلق می گیرد که تحصیلات خود را در استرالیا به پایان رسانده اند و با موفقیت مدرک خود را دریافت کرده اند.

در صورتی که متقاضی در مقاطع پایین تر از کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد طول مدت این ویزا ۱۸ ماه است و در صورتی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و بالاتر باشد می تواند بر مبنای مقطع فارغ التحصیلی ویزای ۳،۲ و یا ۴ ساله دریافت نماید. حداکثر زمان رسیدگی به این ویزا ۴ ماه می باشد و متقاضی و همراهان ملزم هستند در زمان اقدام برای این ویزا و اعلان نتیجه رسیدگی در استرالیا حضور داشته باشند. با داشتن این ویزا به متقاضی اجازه کار و تحصیل در استرالیا داده میشود و متقاضی میتواند در آینده وارد پروسه اخذ اقامت دایم شود. مزیت ویزای ۴۸۵ این مورد است که متقاضی با تکمیل تحصیلات در استرالیا و داشتن سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی می تواند امتیاز بالاتری را در سیستم امتیاز بندیاسکیل سلکت کسب نموده و برای ویزای تخصص و مهارت درخواست دهد.

بسیاری از افراد تصور میکنند اخذ ویزای ۴۸۵ کار ساده ای است در صورتیکه بارها دیده شده افراد موفق و حرفه ای نیز در پروسه اخذ این ویزا خطاهایی داشته اند که منجر به رد درخواست آنها شده است.

در این مقاله با ساده ترین روش سرمایه گذاری در استرالیا  بیشتر آشنا شوید.

International-students

 

اشتباهاتی که ممکن است در پروسه اخذ این ویزا رخ دهد عبارتند از:

*برای ساب کلاس اشتباه اقدام شود:

این ویزا دو شاخه دارد :

۱- ۴۸۵ Graduate Work :

مختص افرادیست که تا قبل از ۵ نوامبر ۲۰۱۱ در استرالیا تحصیل کرده اند یا در مقاطع پایین تر از لیسانس تحصیل نموده و دارای شغلی هستند که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا وجود دارد. این ویزا ۱۸ ماه اعتبار دارد.

۲ – ۴۸۵ Post Study Work :

برای افرادی که در مقطع لیسانس به بالا فارغ التحصیل شده اند قابل انجام است و بر اساس مقطع تحصیلی بین ۲ تا ۴ سال اعتبار دارد.

چنانچه درخواست ویزا بر اساس شاخه درست آن داده نشود منجرد به رد شدن ویزا یا اخذ ویزا با مدت زمان کوتاه تر خواهد شد.

*عدم توجه به موارد الزامی در زمان درخواست ویزا

چنانچه تمام مدارک مورد نیاز ویزا در زمان ارسال پرونده ارائه نشده باشد منجر به رد شدن درخواست ویزا میگردد. بنابرین میبایست کاملا جزییات مدارک خواسته شده را مد نظر داشته و آنها را آماده نمایید.

*الزامات مرتبط با مدت زمان تحصیل در استرالیا

برای واجد شرایط بودن اخذ ویزای ۴۸۵ متقاضی میبایست حداقل یک دوره ثبت شده CRICOS که مدت زمان آن بیش از ۲ سال تحصیلی یا ۹۲ هفته بوده باشد را گذرانده باشد. همچنین کل مدت تحصیل نباید کمتر از ۱۶ ماه بوده باشد.

چنانچه در طول مدت تحصیل به هر دلیل زمانهایی را در خارج از استرالیا گذرانده باشید ممکن است این ریسک وجود داشته باشد که ۱۶ ماه تحصیل شما به اثبات نرسد و منجر به رد شدن درخواست ویزا گردد.

علاوه بر آن ممکن است ۵ امتیاز اضافه ای که میتوانید بابت تحصیل در استرالیا در سیستم اسکیل سلکت کسب کنید نیز از بین برود.

*ویزای ۴۸۵ فقط از داخل استرالیا قابل درخواست است.

بسیاری از افراد پس از فارغ التحصیلی برای دیدار خانواده و … از استرالیا خارج میشوند. باید توجه داشته باشید که زمانی که تحصیل شما به اتمام میرسد دانشگاه اداره مهاجرت را از این موضوع مطلع میسازد چنانچه شما پس از پایان تحصیل از استرالیا خارج شوید اداره مهاجرت بدون اطلاع قبلی ویزای دانشجویی شما را کنسل میکند. زمانیکه ویزای دانشجویی شما کنسل شود تا اجازه ورود مجدد به استرالیا را نخواهید داشت مگر آنکه ویزای دیگری برای ورود به استرالیا اخذ نموده باشید.

بنابرین میبایست قبل از ترک استرالیا درخواست ویزای ۴۸۵ را ارسال نمایید تا تمایل و قصد شما برای بازگشت به استرالیا مشخص شود.

After-studying-in-Australia

 

پیدا کردن کار در استرالیا

*واجد شرایط بودن برای درخواست ویزا

بر خلاف ویزاهای تخصص و مهارت ویزای ۴۸۵ سیستم امتیاز بندی ندارد. برای اخذ این ویزا باید شرایط ذیل را داشته باشید:

-سن زیر ۵۰ سال

-ارائه مدرک زبان مورد نیاز

-۲ سال تحصیل در استرالیا

-بیش از ۶ ماه فاصله بین فارغ التحصیلی و درخواست ویزای ۴۸۵ وجود نداشته باشد

وکیل مهاجرت استرالیا را اینجا بهتر بشناسید

جهت دریافت مشاوره رایگان اخذ انواع ویزای استرالیا با ما در تماس باشید: ۰۲۱۸۸۵۴۵۳۲۴ الی ۶

لطفا دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

یونیک ویزا همراه شما در مهاجرتشما را تا رسیدن به مقصد همراهی می کنیم!

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی یونیک ویزا، از آخرین اخبار، جدیدترین تغییرات قوانین مهاجرت و موقعیت های کاری و تحصیلی مهاجرت مطلع شوید!

آماده مهاجرت هستی؟! محاسبه گر آنلاین امتیازات